Performancing Metrics

قیمت پایه برای واگذاری ماشین‌سازی تبریز ۷۰۰ میلیارد تومان است | اتاق خبر
کد خبر: 425778
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 - 21:44
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه قیمت پایه برای واگذاری ماشین‌سازی تبریز ۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: هرگونه قیمت گذاری از سوی هر فردی، برای شرکت ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، میر علی اشرف پوری حسینی با بیان اینکه اخیراً برخی افراد قیمت‌های متفاوتی برای شرکت ماشین سازی تبریز اعلام کردند، اظهار داشت: اعلام هرگونه قیمتی برای شرکت ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت ماشین سازی تبریز طی چهار سال گذشته، یازده نوبت به مزایده گذاشته شده ولی متأسفانه در این ۱۱ نوبت، سازمان خصوصی سازی تقاضایی دریافت نکرده و اصطلاحاٌ مزایده پوچ درآمده است.

وی تصریح کرد: همین امر نشان می‌دهد قیمت پایه و شرایط واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز با سود آوری و بازدهی آن هیچ گونه تناسبی نداشته، بنابراین بخش خصوصی رغبتی برای خرید این شرکت ندارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه آخرین بار در سال ۱۳۹۴ شرکت ماشین سازی تبریز به مزایده گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در انتهای فعالیت دولت دهم، واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به بانک صادرات بابت رد دیون در دولت تصویب شد و در ابتدای دولت یازدهم این شرکت با قیمت تعیین شده از سوی هیأت واگذاری به بانک صادرات پیشنهاد شد اما بانک صادرات از خرید شرکت ماشین سازی تبریز از دولت امتناع کرد.

پوری حسینی افزود: در آخرین مزایده شرکت ماشین سازی تبریز در سال ۱۳۹۴، این شرکت با قیمت ۶۱۱ میلیارد تومان متقاضی خرید نداشت و با مصوبه هیأت وزیران و هیأت واگذاری با همین قیمت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد و از همان زمان چون این صندوق تمایلی برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز نداشت اعلام کرد این شرکت را با همان قیمت فروخته و پولش را بابت بدهی به خزانه پرداخت کنید.

وی اظهار داشت: یکی از موانع واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، عدم امکان قانونی برای واگذاری این شرکت به "شستا" بابت طلبش از دولت بود که از این مانع، به عنوان لجاجت سازمان خصوصی سازی تعبیر شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان، قیمت پایه تعیین شده از سوی هیأت واگذاری را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم هرگونه قیمت گذاری از سوی هر فردی، برای شرکت ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید