Performancing Metrics

کاهش ۷۶.۶ درصدی تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در اسفند ۹۷ | اتاق خبر
کد خبر: 425816
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1398 - 19:53
طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازی، تولید خودرو در مدل مینی‌بوس و میدل‌باس کاهش ۷۶.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶، داشته است. این در حالی است به جز دو شرکت عقاب‌افشان و ایران‌خودرو دیزل هیچ تولیدی در زمینه این نوع خودروها نداشته‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ تولید مینی‌بوس و میدل‌باس از ۱۸۴ دستگاه در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به ۴۳ دستگاه رسیده که نشان از افت تولید ۷۶.۶ درصدی این نوع خودرو دارد.

طبق آمار اعلام شده می‌توان گفت از هشت شرکت تولیدکننده مینی‌بوس و میدل‌باس در ایران، شش شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ هیچ تولیدی در این نوع خودروها نداشته‌اند.

بر این اساس، تولید مینی‌بوس و میدل باس در این مدت در شرکت‌های پیشرو دیزل آسیا، گروه بهمن، آکیا دویچ، هوراند خودرو دیزل، لوتوس و سروش دیزل مپنا به صفر رسیده است.

شرکت‌های پیشرو دیزل، لوتوس، هوراند خودرو دیزل و آکیا دویچ در اسفند ماه ۱۳۹۷ همچون اسفند ماه سال ۱۳۹۶ هیچ تولیدی در مینی‌بوس و میدل‌باسی نداشته و به‌تبع رشد تولیدشان صفر بوده است.

اما گروه خودروسازی بهمن و سروش دیزل مپنا در اسفند ماه ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ کاهش تولید ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. به ترتیب در اسفند ماه سال ۱۳۹۶، گروه بهمن ۶۵ دستگاه و سروش دیزل مپنا ۵۳ دستگاه تولید کرده‌اند که این میزان در اسفند ۱۳۹۷ به صفر رسیده است.

همچنین شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز با تولید ۳۹ دستگاه در اسفند ماه ۱۳۹۷ نسبت به ۵۶ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، ۳۰.۴ درصد کاهش تولید داشته است.

شرکت عقاب‌افشان نیز با تولید ۴ دستگاه در اسفند ماه سال ۱۳۹۷، شاهد کاهش تولید ۶۰ درصدی بوده است؛ چرا که میزان تولید این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، ۱۰ دستگاه بوده است.

علاوه بر این، آمار تجمیعی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷ در زمینه تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نشان می‌دهد که تولید این نوع خودرو در این مدت رشد ۱۹.۹ درصدی داشته است؛ بدین ترتیب که از تولید ۱۳۸۱ دستگاه در اسفند ماه سال ۱۳۹۶، در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷ به تولید ۱۶۵۶ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید