Performancing Metrics

خرید طلای آب شده از سوی مردم غیر مجاز نیست | اتاق خبر
کد خبر: 425822
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1398 - 21:12
رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران معتقد است کسی نمی‌تواند افراد را به عدم خرید کالایی مجبور کند اما ورود افراد غیر حرفه‌ای به خرید طلای آب شده همراه با ضرر و زیان برای آنها است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روز گذشته اخباری مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش از سوی عموم افراد برای طلای خام یا آب شده اعلام شد که این خبر با توجه به قوانین تجارت آن چنان منطقی به نظر نمی‌رسید و از سوی دیگر در ماه‌های گذشته به واسطه افزایش ارزش دلار و کاهش پول ملی عموم افراد برای کسب سرمایه خود به خرید شمش طلا و طلای آب شده روی آورده بودند.

حال با این تفاسیر ابراهیم محمد ولی - رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان طلا و جواهر تهران - با بیان این که ورود افراد ناآشنا به کیفیت و عیار طلای آب شده برای آنها بسیار خطرناک است گفت: قانونا نمی‌توان افراد را مجبور به عدم خرید کالای خاصی کرد، اما با توجه به آنکه خرید شمش طلا و طلای آب شده نیاز به اطلاعات کارشناسی و فنی دارد پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان افراد عادی به خرید این قسم از طلا ورود نکنند.

وی بیان کرد: به واحدهای صنفی اعلام شده تا از خرید و فروش طلای آب شده و شمش طلا با افراد عادی که فعالیت صنفی در حوزه طلا ندارند پرهیز شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: امید می‌رود عموم افراد به خرید و فروش طلای ساخته شده و مصنوعات طلا بپردازند تا این موضوع عاملی شود که تولید طلا و کسب و کار این صنف رونق گرفته و کسی دچار ضرر و زیان نشود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید