Performancing Metrics

آخرین خبرها از قراردادهای خرج ذخایر ارزی | اتاق خبر
کد خبر: 426046
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 - 16:17
در ۹ ماه اول پارسال از محل ذخایر ارزی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون دلار قراردادهای عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی و همچنین تا ۹,۶۰۰ میلیارد تومان قراردادهای ریالی برای پرداخت تسهیلات منعقد شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی که سالانه از بخشی از درآمدهای نفتی ذخیره می‌شود، این امکان وجود دارد که در دو بخش ارزی و ریالی منابعی برای بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به مؤسسات غیرعمومی دولتی در قالب تسهیلات پرداخت شود.

تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها بوده و صندوق نسبت به سپرده‌گذاری ریالی در بانک‌های دولتی و خصوصی جهت اعطای تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اقدام می‌کند.

بررسی عملکرد صندوق توسعه ملی در ۹ ماه اول پارسال از این حکایت دارد که در این مدت حدود ۱۴ هزار و ۷۵۰ میلیون دلار قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی در ۱۹ مورد منعقد شده است که از مجموع این قراردادها، پرداخت‌های قطعی به تسهیلات گیرندگان حدود ۲۹۵۰ میلیون دلار به ۱۳۴ مورد بوده است.

اما در بخش ریالی، قراردادهای سپرده‌گذاری منعقد شده در راستای حکم قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت به ۶,۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که از این مبلغ ۴,۶۰۸ میلیارد تومان به متقاضیان توسط بانک‌ها از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی تخصیص داده شده است.

همچنین در بخش ریالی حدود ۲,۹۳۹ میلیارد تومان قرارداد سپرده‌گذاری در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری منعقد شده است.

عملکرد ۹ ماهه ارزی صندوق توسعه ملی در سال ۹۷

عملکرد ۹ ماهه ریالی صندوق توسعه ملی در سال ۹۷

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید