Performancing Metrics

اشتغال بیش از ۴۰ میلیون نفر در معدن‌کاری سنتی | اتاق خبر
کد خبر: 426437
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1398 - 11:29
گزارش نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به معدن‌کاری دستی و معدن‌کاری در مقیاس کوچک اشتغال دارند و مواد معدنی نظیر طلا، الماس و کبالت را استخراج می‌کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تقاضای فزاینده برای فلزات و افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر رونق معدن‌کاری در مقیاس کوچک را به خصوص در کشورهای فقیرتر در آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا را در پی داشته است.

این معادن منبع اصلی درآمد مردم محلی هستند اما بسیاری از آنها خارج از چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و مواد شیمیایی را در سنگ‌ها، خاک و رودخانه‌ها منتشر می‌کنند. شرایط کار آنها مخوف بوده و فلزات و سنگ‌های استخراج شده اغلب به خارج از مرزها قاچاق می‌شوند و اغلب این عملیات توسط باندهای تبهکار انجام می‌گیرد.

نتایج تحقیقات اخیر رویترز نشان داد طلا به ارزش میلیاردها دلار به خارج از آفریقا قاچاق می‌شود.

بانک جهانی و سازمان توسعه پکت می‌گویند اطلاعات چندانی درباره شمار افرادی که در معادن کوچک کار می‌کنند وجود ندارد و برآوردهای قبلی که کمتر از ۴۰ میلیون نفر بوده است بر اساس اطلاعات قدیمی بوده است.

طبق گزارش بانک جهانی و سازمان پکت، ۱۶.۳ میلیون نفر در معدن‌کاری در مقیاس کوچک در جنوب آسیا مشغول به کار هستند که ۱۲ میلیون نفر آنها در هند و ۹.۸ میلیون نفر در شرق آسیا و اقیانوسیه هستند که از این شمار، ۹ میلیون نفر در چین هستند.

همچنین ۹.۹ میلیون نفر در جنوب صحرای آفریقا کار می‌کنند که دو میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو و بین یک تا ۱.۵ میلیون نفر در هر یک از کشورهای سودان، غنا و تانزانیا هستند.

بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین و کارائیب در این صنعت مشغول به کار هستند، در حالی که ۱.۹ میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا و ۱۰۰ هزار نفر در اروپای شرقی و آسیای مرکزی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مواد معدنی که در معدن‌کاری دستی و کوچک استخراج می‌شوند شامل طلا و الماس هستند که در جواهرات و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند و قلع، تنگستن، تانتالوم و کبالت در صنعت، دستگاه‌های الکترونیکی و باتری‌های خودروهای برقی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید