Performancing Metrics

افزایش قیمت راه کنترل مصرف برق نیست | اتاق خبر
کد خبر: 426573
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1398 - 09:28
مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق نمی‌تواند ابزاری برای تحریک مصرف‌کننده باشد و به اعتقاد من این عدد ابزاری برای کنترل مصرف برق نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا مهرداد با تاکید بر این‌که هزینه تمام شده تولید برق بسیار بیش‌تر از افزایش ۲۳ درصدی تعرفه‌های برق است اظهار کرد: به عبارتی این رقم حتی هزینه‌های تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری را نیز پوشش نمی‌دهد.

وی افزود: هزینه‌های که در صنعت برق صورت می‌گیرد، بسیار بالاست و حتی اگر هزینه سوخت را نیز کنار بگذاریم، قیمت تمام شده با قیمتی که از مشترکان دریافت می‌شود، فاصله بسیار زیادی دارد.

مدیریت مصرف شاه‌کلید حل مشکلات

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر این مساله که باید روش‌های دیگری را برای مدیریت مصرف برق در نظر بگیریم، اظهار کرد: هرچند که تاکنون اقدامات متعددی در این راستا صورت گرفته، اما باید تدابیر و برنامه‌ها در این راستا بیشتر شود.

به تازگی، محمدحسن متولی‌زاده - مدیرعامل شرکت توانیر - با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفته است در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمامی مشترکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه، گفت: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکین پرمصرف خانگی ۱۶ درصد به این رقم افزوده شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید