Performancing Metrics

اوج مصرف برق دوباره به ۴۲ هزار مگاوات نزدیک شد | اتاق خبر
کد خبر: 427375
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 15:51
پرمصرف‌ترین روز برق در یک هفته اخیر
درحالی که هفته گذشته به دلیل افزایش دما در نقاط مختلف کشور شاهد افزایش میزان مصرف برق پیش از شروع فصل تابستان بودیم، با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک (اوج) مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی، روند کاهشی به خود گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در روزهای آخر اردیبهشت ماه نمودار مصرف برق در کشور صعودی و وارد کانال ۴۳ هزار مگاوات شده بود. مسئولان دلیل این افزایش مصرف را همزمانی شروع ماه مبارک رمضان و افزایش دمای اقصی نقاط کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته و استفاده بیشتر از سیستم‌های سرمایشی اعلام کردند.

بر این اساس میزان مصرف که در زمان اوج مصرف روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۳۸ هزار و ۴۵۸ مگاوات بوده در زمان اوج مصرف ۲۹ اردیبهشت‌ماه به ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید، درحالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته (۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) ۳۸ هزار و ۲۴۳ مگاوات بود.

بر این اساس هر درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد. همین امر موجب شده بود تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه هفته پیش پیک مصرف برق نیز از حدود ۴۲ هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد؛ ولی طی روزهای گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف نیز مجدداً روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۴۱ هزار مگاوات شد.

آخرین میزان مصرف برق

پیک مصرف برق ایران ساعت ۱۴:۴۹ دقیقه روز ۳۱ اردیبشهت ماه به ۴۲ هزار و ۷۹۸ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف تمامی روزهای هفته گذشته حدود ۸۰۰ مگاوات کاهش یافته بود. این روند کاهشی متوقف نشده است؛ به طوریکه بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق کشور در ساعت ۱۳:۴۹ دقیقه روز گذشته، پنجشنبه دوم خردادماه ۴۱ هزار و ۵۴ مگاوات بوده است.

همچنین روز گذشته کل مبادلات برق ایران حدود ۱۶۷۹ مگاوات بوده است که از این میزان ۱۴۳۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۲۴۱ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به ۶۳۲۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به ۴۴۷۸ مگاوات رسیده بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید