Performancing Metrics

درخواست آمریکا برای قطع تجارت سوخت جت با ونزوئلا | اتاق خبر
کد خبر: 427386
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 22:20
آمریکا با هدف تشدید فشار برای براندازی دولت مادورو، از برخی شرکت‌های خارجی بزرگ خواست تجارت سوخت جت با ونزوئلا را متوقف کنند؛ در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند مقامات وزارت خارجه آمریکا با هدف محدود کردن پروازهای تجاری و نظامی به ونزوئلا، با شرکت‌های بازرگانی سوئیسی و انگلیسی متعددی تماس گرفته‌اند و از آنها خواسته‌اند معامله با شرکت نفتی دولتی PDVSA را محدود کنند یا با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

این اقدامات در راستای تلاش‌های واشنگتن برای براندازی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور انجام می‌شود. مقامات آمریکایی به شرکت‌های بازرگانی و پالایشگاه‌های نفت گفته‌اند معامله با ونزوئلا را کمتر کنند یا خود را برای تحریم‌های آمریکا آماده کنند؛ حتی اگر تجارتی که انجام می‌دهند شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

به گفته منابع آگاه، مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند به تحویل بنزین و فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا که برای رقیق کردن نفت فوق سنگین این کشور و آماده کردن آن برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد پایان دهند. با این حال مقامات آمریکایی به دلیل انسان دوستانه تجارت دیزل با ونزوئلا را قانونی حساب می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنان که تولید نفت و گاز طبیعی آمریکا افزایش پیدا می‌کند، این کشور به میزان فزاینده‌ای از نفوذ انرژی خود در سیاست خارجی بهره می‌گیرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس انرژی که در هیوستون برگزار شده بود از شرکت‌های انرژی خواسته بود برای منزوی کردن ایران و ونزوئلا همکاری کنند.

اقتصاد ونزوئلا به نفت وابسته است و درآمد حاصل از صادرات نفت بیش از ۹۰ درصد درآمد این کشور را پیش از وضع تحریم‌های آمریکا تشکیل می‌داد. ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما تولید این کشور در نتیجه بحران اقتصادی، تا آوریل به کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد. صادرات نفت و سوخت شرکت PDVSA نیز در ماه مه به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید که کمتر از ۱.۴ میلیون بشکه در روز پیش از تحریم‌های آمریکا بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید