Performancing Metrics

سهام آسیایی همچنان در نوسان | اتاق خبر
کد خبر: 427390
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1398 - 22:45
رویترز گزارش داد:
درحالی که سرمایه‌گذاران بر سر دوراهی ادامه‌دار شدن جنگ تجاری بین چین و آمریکا و یا امید به توافق سریع دو اقتصاد بزرگ جهان، سردرگم مانده‌اند، سهام آسیایی دچار نوسان شدند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز جمعه، درحالی که سرمایه‌گذاران بر سر دوراهی ادامه‌دار شدن جنگ تجاری بین چین و آمریکا و یا امید به توافق سریع دو اقتصاد بزرگ جهان، سردرگم مانده‌اند، سهام آسیایی دچار نوسان شدند.

داده‌ها نشان می‌دهند که بازارهای اروپا معاملات امروز را با رشد آغاز کرده‌اند. تا ساعت ۱۳:۲۰ به وقت تهران، داکس آلمان ۰.۸۷ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۶۶ درصد و کاک فرانسه ۰.۸۷ درصد رشد کردند، درحالی‌که شاخص بورس ایتالیا ۱.۲۹ درصد جهش کرد.

در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن که در ابتدای معاملات افت کرده بود، دوباره به حالت بدون تغییر بازگشت. این شاخص این هفته هم ۰.۸ درصد افت کرد تا سومین هفته افت متوالی خود را ثبت کند.

بازارهای چین درحالی تقویت شد که با توجه به پایین آمدن قیمت‌ها، برخی از سرمایه‌گذاران برای استفادهاز این وضعیت رو به خریدسهام آوردند. شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۰۲ درصد رشد کرد. شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۴ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۳ درصد به ارزش خود افزود.

در بازارهای وال‌استریت، در معاملات دیشب با وحشت سرمایه‌گذاران از جنگ تجاری، هر سه شاخص مهم سهام سقوط کرد. داوجونز ۱.۱ درصد، اس‌اندپی ۱.۲ درصد و نزدک ۱.۶ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

پنج‌شنبه شب، ترامپ اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد می‌دهد مساله شرکت هوآوی هم در چهارچوب توافق تجاری بین چین و آمریکا حل شود. او در عین حال این غول تکنولوژی چین را بسیار خطرناک تلقی کرد.

واشنگتن هفته گذشته با اشاره به نگرانی‌های امنیت ملی، هوآوی، که بزرگترین شرکت ارتباطاتی جهان است را تحریم کرد.

حالا سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر آسیب‌هایی قرار داده‌اند که ممکن است با به طول انجامیدن جنگ تجاری، در اقتصاد جهان ایجاد شود.

در بازار ارز، شاخص دلار تا ۹۸.۳۷۱ واحد رشد کرد، اما نرخ برابری دلار با ین، بدون تغییر در ۱۰۹.۵۹ باقی ماند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید