Performancing Metrics

قیمت نفت خام پایین آمد | اتاق خبر
کد خبر: 427599
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 - 16:19
نگرانی‌های تجاری تاثیر اختلال در عرضه نفت را خنثی کرد
با تشدید نگرانی‌های تجاری، قیمت‌های نفت افت کرد، اما تداوم کاهش تولیدات اوپک و تنش‌های خاورمیانه، افت قیمت‌ها را محدود کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز چهارشنبه، با تشدید نگرانی‌ها از اینکه جنگ تجاری آمریکا و چین بتواند باعث افت اقتصادی جهان شود، قیمت‌های نفت افت کرد، اما تداوم کاهش تولیدات اوپک و تنش‌های خاورمیانه، افت قیمت‌ها را محدود کرد.

تا ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۵۵ سنت یا ۰.۷۸ درصد کاهش، به ۶۹.۵۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۵ سنت یا ۱.۱۰ درصد سقوط کرد و به ۵۸.۴۸ دلار رسید.

جیمز میک، یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری انرژی تورتوئیز آمریکا گفت: سرمایه‌گذاران، به ویژه با توجه به تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، از دیدگاه کلان، نگران تقاضای نفت در جهان هستند.

فوآد رزاق‌زاده، تحلیل‌گر شرکت کارگزاری فورکس دات کام، می‌گوید: افت ارزش ارز کشورهای درحال توسعه باعث شده است که قیمت دلاری نفت برای این کشورها گران‌تر تمام شده و این موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت شود.

اما تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا و تنش‌های این کشور با ایران، از یک سو و تداوم کاهش تولیدات اوپک پلاس، از سوی دیگر، باعث شده است که افت قیمت‌ها محدود شود.

خبر خوب دیگر برای بازارهای نفت اینکه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا هم اعلام کرد امسال برای اولین بار، تقاضای روزانه نفت خام در جهان به میانگین بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید