Performancing Metrics

آغاز ساخت پروژه ۲ هزار واحدی مسکونی در شهر جدید اندیشه | اتاق خبر
کد خبر: 427756
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398 - 23:02
طاهرخانی خبرداد؛
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، حجم سرمایه گذاری پروژه ۲ هزار و ۹۹ واحدی شهر جدید اندیشه را هزار میلیارد تومان کرد و گفت: سهم بخش خصوصی از این میزان سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی در مراسم کلنگ زنی احداث ۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه گفت: طبق برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از این برنامه ۴۰۰ هزار واحدی بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید گذاشته شده که سیاست ما در این شرکت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت این تعداد واحد است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور از لحاظ تخصیص بودجه عمرانی و همچنین منابع بانکی با محدودیت روبرو هستیم از همین رو با توجه به اینکه منابع سرشاری در اختیار بخش خصوصی در قالب نقدینگی‌های مردم است با اجرای این پروژه بخشی از این نقدینگی‌ها جذب صنعت ساختمان خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از دیگر موفقیت‌های این برنامه، اشتغالزایی بالای آن است که به عنوان نمونه برای ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه برای حدود ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: ورود مستقیم دولت به پروژه‌های ساخت و ساز باعث تطویل زمان احداث و کاهش بهره وری پروژه می‌شود در حالی که بخش خصوصی می‌تواند هزینه‌های تمام شده را مدیریت کند تا این اتفاق رخ ندهد ضمن اینکه مدل همکاری ما با بخش خصوصی به صورت پیمانکاری- کارفرمایی نیست بلکه سیستم سرمایه گذار- سرمایه پذیر است.

طاهرخانی حجم سرمایه گذاری پروژه ۲ هزار و ۹۹ واحدی شهر جدید اندیشه را هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم را بخش خصوصی تأمین خواهد کرد و سهم شرکت عمران شهرهای جدید صرفاً تأمین زمین خواهد بود. همچنین قرار نیست در پروژه اندیشه به دلیل استقبال بالای مردم، پروانه ساختمانی را شرکت عمران شهر جدید اندیشه تأمین کند بلکه به عهده سرمایه گذار است اما در دیگر شهرهای جدیدی که استقبال مردم کمتر است، پروانه ساختمانی را شرکت عمران تهیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید