Performancing Metrics

صادرات سیمان و کلینکر فقط توسط شرکت‌های تولیدکننده مجاز است | اتاق خبر
کد خبر: 428410
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 - 18:58
تا پایان شهریورماه
گمرک ایران در بخشنامه ای اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه صرفاً شرکت های تولید کننده یا نماینده رسمی، مجاز به صادرات سیمان و کلینکر هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در پی نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به گمرک ایران مبنی بر محدودیت در صادرات سیمان و کلینکر، در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری صرفاً شرکت‌های تولیدکننده مندرج در لیست پیوست و یا نماینده رسمی آنان مجاز به صادرات سیمان و کلینکر ذیل کدهای طبقه بندی مندرج در جدول مذکور می‌باشند.

نمایندگان رسمی تولیدکنندگان موصوف نیز می‌بایست صرفاً از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و از سوی این دفتر به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ گردد.

در نامه رضا رحمانی خطاب به رئیس کل گمرک ایران، آمده است: نظر به ضرورت ساماندهی صادرات سیمان واحدهای تولیدی و جلوگیری از رقابت منفی صادرکنندگان و همچنین بنا به درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و واحدهای تولیدکننده از نیمه خردادماه تا پایان شهریورماه سال جاری، صرفاً شرکت‌های تولیدکننده مندرج در لیست پیوست و یا نماینده رسمی آنها مجاز به صادرات محصولات ردیف تعرفه‌های مشخص شده در جدول مذکور می‌باشند.

لازم به ذکر است مسئولیت برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به عهده شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده خواهد بود که پس از بررسی و کنترل بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، فهرست صادرکنندگان مجاز برای مقاطع زمانی بعدی متعاقباً توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه ارسال خواهد شد.

برای دریافت فهرست شرکت‌های تولیدکننده مجاز به اینجا مراجعه کنید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید