Performancing Metrics

جزئیات تامین خسارت ۳۸ هزار میلیاردی سیل | اتاق خبر
کد خبر: 428763
تاریخ انتشار: 3 تیر 1398 - 10:51
نوبخت اعلام کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه خسارت ناشی از سیل در ابتدای سال جاری را ۳۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و کفت که ۱۵ هزار میلیارد تومان از این میلغ را بانک‌ها برعهده خواهند داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) سازمان برنامه و بودجه میزبان نظام بانکی در راستای انعقاد تفاهم نامه برای تأمین خسارت مناطق سیل زده بود. بر اساس این تفاهم نامه قرار است با تأمین مالی ٣٠٠٠ میلیارد تومانی جهت بازسازی مناطق آسیب زده از سیل از محل منابع داخلی اقدام شود.

نوبخت در این نشست با اشاره به حجم سنگین خسارت سیل اخیر گفت که گزارش‌ها حاکی از خسارت ۳۸ هزار میلیارد تومانی است که برای تأمین منابع لازم در جهت بازسازی و نوسازی مناطق اسیب دیده قرار بر کمک ملی شد که ۲۳ هزار میلیارد را قرار شد از ردیف‌های مختلف دولتی و بودجه تأمین کنیم که عمدتاً از اعتبار دولتی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار سیل البته ما در شرایط سختی هستیم که تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه تاریخی است گفت: در این شرایط تأمین ۳۸ هزار میلیارد تومان کار کوچکی نیست که ۲۳ هزار میلیارد بودجه‌ای و ۱۵ هزار میلیار را نظام بانکی پذیرفت و به کمک دولت امد این در حالی است که تا کنون ۳,۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه اختصاص دادیم و دیروز هم ۳,۹۰۰ میلیارد تومان دیگر در دولت مصوب شد که ۱۰۰۰ میلیارد برای راه سازی و ۱۵۰۰ برای امکان روستایی و شهری و ۱۹۰۰ میلیارد دیگر برای زیرساخت اب و برق و.. بود.

به گفته وی درجلسات بعدی حوزه صنعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوبخت در ادامه با اشاره به شرایط نظام بانکی گفت: اعتراض‌هایی به بانک‌ها وجود دارد از جمله اینکه چرا به موقع پول پرداخت نمی‌کند که باید گفت بانک‌ها باید در قبال پولی که از مردم می‌گیرند باید سود آن را هم به موقع بپردازند و این در حالی است که همواره همین گونه عمل کرده اند و اگر موردی بوده مربوط به برخی مؤسسات بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بانک‌ها باید در تسهیلات پرداختی دقت کافی را داشته باشد و اگر این گونه نباشد در برگشت به مشکل بر خورد می‌کنند پس نباید آنها را در پرداخت تسهیلات تحت فشار قرار داد.

وی با بیان اینکه بی انصافی است که بانک‌ها را تحت فشار قرار دهیم گفت که در مدت اخیر ۳,۹۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده که عمدتاً بانک‌ها پرداخت کرده اند و نباید عملکرد مناسب آنها را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید