Performancing Metrics

رقابت پذیری شفاف را ترویج دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 429787
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 14:12
جمشید برزگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:
جمشید برزگر عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اهمیت رقابت پذیری شفاف در بین فعالین بخش خصوصی گفت: باید مقابله با رانت و تبعیض را ابتدا در بین خودمان ترویج دهیم و از رقابت ناسالم بپرهیزیم .

برزگر در گفتگو با «اتاق نیوز» ضمن بیان مطلب فوق یادآور شد: وظیفه و رسالت اصلی اتاق رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است تا زمانی که فضای کسب و کار را بهبود نبخشیم یعنی هیچ کاری نتوانسته‌ایم از پیش ببریم، ایران در جدیدترین رتبه‌بندی شاخص جهانی سهولت کسب‌وکار که هرساله توسط بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه انجام می‌شود، در رتبه 128 جهان قرار گرفته است و این امر نشانگر این است که فضای کسب و کار ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست .

وی  ادامه داد: رفع موانع تولید و رقابت پذیری شفاف مورد دیگری است که باید در اولویت برنامه های اتاق قرار گیرد، فعالین بخش خصوصی باید رقابت شفافی با همکاران خود داشته باشند و رانت را کنار گذاشته و با فضای برابر به کار خود ادامه دهند .

این فعال اقتصادی گفت: درخصوص رفع موانع تولید هر چه بتوانیم این موانع را برداریم آنوقت توانسته ایم در حوزه تولید، اشتغال، خدمات و کشاورزی موفق عمل کنیم و درحیطه رسالت اتاق به عنوان یک بازوی مشورتی و حتی اجرائی، کارها را پیش ببریم .

وی در خصوص هیات رئیسه این دوره یادآور شد: هیات رئیسه منتخب هیات نمایندگان است و این هیات به اعضا هیات رئیسه  رای داده اند و اغلب اعضا با رای اکثریت هیات نمایندگان انتخاب شده اند و امیدورایم که در این فضای کسب و کار نامساعد و روابط بین المللی پیچیده بتوانند رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند .

عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز گفت: در این دوره تغییرات جناحی در هیات رئیسه اتفاق نیافتاده است و اعضای جدید هیات رئیسه هم هر دو از بخش خصوصی توانمند هستند امیدواریم که هیات رئیسه با همکاری و هم دلی هیات نمایندگان بتوانند گام های موثری در این دوره جهت نیل به اهداف اتاق بردارند و این هیات از هیات نمایندگان به عنوان بازوی فکری خود در خصوص مقرارت زدایی و رقابت سالم کمک گیرد، اتاق بازرگانی باید دارای کمیسیون های قوی باشد که فکر تولید کند و در جلسات مجلس و دولت و کارگروه های اقتصادی بتوان این موضوعات را مطرح کرد .

وی خاطر نشان کرد: در اقتصاد کشورما که بیش از 70درصد آن در دست دولت قرار دارد و تنها 30 درصد آن را بخش خصوصی اداره می کند چه انتظاری می توانیم از اتاق بازرگانی داشته باشیم مگر اینکه این 30 درصد با گذاشتن تمام وقت خود در کنار هیات رئیسه باشند .

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید