Performancing Metrics

هند به دنبال کسب رتبه سوم اقتصاد جهان | اتاق خبر
کد خبر: 429833
تاریخ انتشار: 27 تیر 1398 - 12:01
با پشت سر گذاشتن انگلیس حالا هند چشم به سبقت گرفتن از آلمان و ژاپن دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، موسسه "آی اچ اس مارکت" در گزارش جدید خود از اقتصاد هند پیش بینی کرد که این کشور تا سال ۲۰۲۵ به سومین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ آسیا تبدیل شود.

هند که امسال توانست با پشت سر گذاشتن فرانسه و انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود اکنون به تولید ناخالص داخلی معادل ۳ تریلیون دلار دست یافته است و با روند رشد بالای ۶ درصد فعلی به زودی سطح تولید ناخالص داخلی آن به حدود ۶تریلیون دلار خواهد رسید.

به گفته این موسسه، در صورتی که هند بتواند به اقتصادی ۵ تریلیون دلاری تبدیل شود می‌تواند از کشورهای دارای درآمد متوسط رو به پایین به کشورهای دارای درآمد متوسط رو به بالا بپیوندد که یکی از مهم ترین اهداف برنامه ریزش شده در اسناد توسعه ای این کشور است.

تا سال ۲۰۱۱ حدود ۲۲ درصد جمعیت هند زیر خط فقر زندگی می‌کرده‌اند که به لطف رشد و توسعه اقتصادی این رقم اکنون به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. پیش تر آرون.جاتلی، وزیر دارایی هند از برنامه‌ریزی برای تک رقمی شدن این نرخ تا سال ۲۰۲۵ خبر داده بود.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

این موسسه جذب سرمایه خارجی را یکی از مهم ترین عوامل تسریع کننده تبدیل هند به سومین اقتصاد بزرگ جهان دانسته و افزوده است که با وجود اقدامات زیربنایی مهم صورت گرفته در زمان نخست وزیری دوره اول ناراندرا مودی، این کشور هنوز با موانع کسب و کار زیادی مواجه شده است و در بین ۱۹۰ کشور جهان، هند در رده ۷۷ شاخص سهولت کسب و کار جهانی قرار دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید