Performancing Metrics

افزایش تعداد بنگاه‌های ورشکسته | اتاق خبر
کد خبر: 430050
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 16:17
فروزان عبدالهي نمين رئیس هیات مدیره انجمن شركتهاي مهندسي و ساخت  در گفتکو با «اتاق نیوز» تاکید کرد
فروزان عبدالهي نمين رئیس هیات مدیره انجمن شركتهاي مهندسي و ساخت (صنايع، نفت و نيرو) در گفتکو با «اتاق نیوز» با اشاره به افزایش تعداد بیکاران و بنگاه‌هایی که در معرض ورشکستکی هستند، گفت: بزرگترین مشکل بخش خصوصی نبود نقدینگی و سرمایه لازم است.

 

فروزان عبدالهي نمين رئیس هیات مدیره انجمن شركتهاي مهندسي و ساخت (صنايع، نفت و نيرو) در گفتکو با «اتاق نیوز» با اشاره به افزایش تعداد بیکاران و بنگاه‌هایی که در معرض ورشکستکی هستند، گفت: بزرگترین مشکل بخش خصوصی نبود نقدینگی و سرمایه لازم است. به همین دلیل با افزایش هزینه، صرفه افزایش تولید در بنگاه‌ها پایین آمده و همین امر باعث شده بنگاه ها با ظرفیت کمی به فعالیت ادامه بدهند و تولید خود را به شدت پایین بیاورند. در نتیجه نیروی کار بیکار شده و آمار اشتغال پایین آمده است.
وی با ذکر اینکه تعطیلی بنگاه‌ها خسارت زیادی به اقتصاد کشور خواهد زد که هزینه آن بسا بیشتر از هزینه‌ای است که حالا باید بابت حمایت از تولید پرداخت، ادامه داد: خیلی از شرکت‌ها در شرایط تحریمی فعلی به این دلیل که پشتوانه دولتی ندارند و بدتر از آن در تنگنای قوانین و مقررات داخلی هستند، در مرز نابودی قرار گرفته‌اند. از سویی خیلی از پروژه‌ها به دلیل نبود پول متوقف باقی مانده و شروع نشده است. بنابراین همه معضل تولید در یک مسئله اساسی خلاصه می‌شود و آن نبود سرمایه و پول است.
رئیس هیات مدیره انجمن شركتهاي مهندسي و ساخت (صنايع، نفت و نيرو) با تاکید بر اینکه صلاحیت هیات رئیسه اتاق در دوره نهم بهتر از دوره‌های پیش است، خاطرنشان کرد: اعضای فعلی توانایی تصمیم‌گیری و اظهار نظر در مسائل اقتصادی را دارند. منتهی دولت باید در این شرایط بحرانی کمک بخش و همراه اتاق در رسیدگی به مسائل تولید باشد. اگر قانونی تدوین می‌شود باید با تکیه بر نظرات بخش خصوصی باشد و یا اگر اصلاحی در قوانین صورت می‌گیرد باید موافق میل و نظر بخش خصوصی باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید