Performancing Metrics

ابتلاء ۵۶ نفر به بیماری تب کریمه | اتاق خبر
کد خبر: 430982
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1398 - 14:44
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ۵۶ نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند، گفت: این بیماری در ۱۰ سال گذشته مهار شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علیرضا رفیعی پور صبح امروز دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸ در مراکز بازدید از عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید سعید قربان در پاسخ به پرسش مبنی بر آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار داشت:  تعداد مبتلایان به این بیماری در سال جاری، ۵۶ نفر و تعداد افراد فوت شده، تاکنون ۵ نفر بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته موفق به مهار این بیماری در کشور شده ایم و آمار مبتلایان به آن رشد نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عید سعید قربان افزود: از ساعت ۶ صبح امروز همکاران ما در مراکز عرضه بهداشتی دام مستقر شده اند و در این مراکز، دام ها تحت نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی به مردم عرضه می‌شود.

رفیعی پور با بیان اینکه این دام ها قبل، حین و بعد از ذبح معاینه می شوند، گفت: همکاران ما به مردم توصیه می کنند گوشت دام ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند و سپس مورد استفاده قرار دهند تا از نظر بهداشتی مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار رأس دام در قربانگاههای کشور ذبح شوند، گفت: ساعت کار روتین کشتارگاهها ۶ صبح تا ساعت ۱۵ است؛ اما همکاران ما تا هر زمان که مردم به مراکز عرضه مراجعه کنند، به آنها خدمات ارائه خواهند کرد.

۳ هزار و ۶۰۰ ناظر بهداشتی و شرعی بر عرضه دام نظارت دارند

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه امسال ۳ هزار ناظر بهداشتی و ۶۰۰ نفر ناظر شرعی بر روند عرضه دام در عید قربان نظارت می کنند، گفت: در عین حال، ۲ هزار و ۵۰۰ اکیپ شامل ۱۹۰۰ اکیپ سیار و ۶۰۰ اکیپ ثابت در این طرح فعال هستند و همچنین مردم می توانند با شماره ۱۵۱۲ در این زمینه در ارتباط باشند.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۳۵ هزار عضو شامل جگر، کبد، قلب، ریه و کلیه های دام ها ضبط و امحا شد؛ همچنین بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف تشخیص داده شد؛ بنابراین هوشیاری همکاران دامپزشک ما از شیوع بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری می کند.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه همکاران ما از ۲ ماه قبل برای اجرای طرح بهداشتی عید قربان آماده شده اند، تصریح کرد: اگر دامپزشکی نباشد عید قربان می تواند طغیان بیماری ها تلقی شود.

وی توضیح داد: با در نظر گرفتن همکاران دامپزشک ما در بخش خصوصی، روستاها، دهستانها و نقاط دیگر که خارج از طرح ویژه بهداشتی مشغول فعالیت هستند، می توان گفت در مجموع ۶ تا ۷ هزار نفر برای عید قربان خدمات ارائه می کنند.

رفیعی پوراضافه کرد: همچنین با در نظر گرفتن دام هایی که در نقاط روستایی، عشایری و دهستانها کشتار می شوند و ما آمار رسمی آنها را نداریم؛ بنابراین می توان گفت بین ۸۰۰ تا یک میلیون دام در روز عید قربان در کشور ذبح می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید