Performancing Metrics

چگونه اطلاعات کامل قبض برق را دریافت کنیم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 432793
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 10:13
بعد از حذف قبض کاغذی
دوشنبه هفته جاری (اول مهرماه) روزی است که اعلام شده از این تاریخ، دیگر قبض کاغذی برق برای هیچ مشترکی صادر نخواهد شد و مشترکان اطلاعات قبض‌شان را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تنها ۴۸ ساعت به روزی که دولت برای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق تعیین کرده باقی‌ مانده است و مشترکان برق در سراسر ایران از اول مهرماه دیگر قبض کاغذی برق دریافت نخواهند کرد. طرحی که به گفته مسئولان از قطع سالانه ۱۲ هزار درخت جلوگیری خواهد کرد.

در این راستا طبق آخرین آمار،  اطلاعات ٩٣.٨٣درصد مشترکین برق در سراسر کشور برای دریافت اطلاعات قبض به صورت الکترونیکی ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا موعد اول مهر به ٩٨ درصد که درصد قابل قبولی برای تحقق طرح حذف قبوض کاغذی برق در کل کشور است، برسیم.

هم‌چنین تا تاریخ ۲۵ شهریورماه بیش از ٩٥ درصد مشترکان برق در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، همدان، کردستان و آذربایجان غربی اطلاعات خود را برای دریافت قبض الکترونیکی ثبت کرده‌اند که این درصد در استان اصفهان نیز به همین شکل است؛ با این تفاوت که شهر اصفهان مشارکتی بین ٩٠تا ٩٥ درصد داشته است. بیش از ٩٥ درصد مشترکان جنوب استان کرمان و بین ٩٠تا ٩٥ درصد مشترکان شمال استان کرمان نیز اطلاعات خود را ثبت کرده بودند.

مشارکت در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، البرز، تهران، قم، مرکزی، قزوین، گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، و کرمانشاه بین ٩٠ تا ٩٥ درصد بوده است. شهر تبریز شهری است که مشترکان برق کمتری در آن اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. درواقع بین صفر تا ٨٥ درصد مشترکین این شهر اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده‌اند.

مراجعه به سایت توزیع برق برای دریافت اطلاعات کامل قبض

پس از حذف قبوض کاغذی برق مشترکان اطلاعات قبض خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد اما چنانچه مشترکی به همه اطلاعات قبض نیاز داشت می‌تواند به سایت‌ شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کرده و با انتخاب بخش "میز خدمت الکترونیک" و پس از آن "خدمات صورت حساب قبض" به اطلاعات کامل قبض خود دست یابد.

تشریح  روش‌های حذف قبوض برقی

چند روش به‌منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکان برای ارسال قبوض پیامکی در نظر گرفته شده است؛ در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.

در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد. در واقع همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال شناسه قبض *یک که باید به زبان لاتین (اعداد انگلیسی) نوشته شده باشد، به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ برای سراسر کشور و سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای مشترکین تهرانی نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.

این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد، یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت.

در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین اپلیکیشنی در سایت‌های یاد شده قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند. طبق امکان ثبت اطلاعات از طریق کلیه نرم افزارهای پرداخت الکترونیکی مانند آپ، روبیکا، سکه و ...برای مشترکین سراسر کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید