Performancing Metrics

بحرانی بزرگتر از ۲۰۰۸ اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 432822
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 20:56
اقتصاددان برجسته:
پس از این که فدرال‌رزرو برای دومین بار نرخ بهره خود را کاهش داد، اقتصاددانی برجسته که رییس یورو پاسیفیک کپیتال است، در مورد عواقب این کار برای اقتصاد آمریکا هشدار داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پس از این که فدرال‌رزرو برای دومین بار نرخ بهره خود را کاهش داد، اقتصاددان برجسته، پیتر شیف، که رییس یورو پاسیفیک کپیتال است، در مورد عواقبی که این کار برای اقتصاد آمریکا به ارمغان می‌آورد، هشدار داد.

این تحلیل‌گر گفت: فدرال‌رزرو به ویژه پس از بحران مالی ۲۰۰۸، به طور مصنوعی نرخ بهره آمریکا را پایین نگاه داشته است. با پایین نگاه داشتن مصنوعی نرخ بهره، آنها حبابی بسیار بزرگتر از سال ۲۰۰۸ برای اقتصاد آمریکا ایجاد کرده‌اند.

در اوایل این هفته فدرال‌رزرو برای جلوگیری از بالا رفتن نرخ بهره، به طور اضطراری به سیستم بانکی آمریکا پول تزریق کرد. میزان نقدینگی تزریق شده بین ۵۰ تا ۷۰ میلیارد دلار برآورد شده است. به گفته شف، این نشان می‌دهد که وضعیت از کنترل فدرال‌رزرو خارج شده است. 

پیتر شف می‌گوید: آنها بدون هیچ پشتوانه‌ای بین ۵۰ تا ۷۰ میلیارد دلار پول چاپ کرده و به اقتصاد تزریق کرده‌اند تا اعتبار لازم برای بازار را پشتیبانی کنند. اما دفعه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر این بار ۱۰۰ میلیارد دلار پول لازم باشد چه؟ اگر اقتصاد آمریکا یک تریلیون دلار دیگر لازم داشته باشد چه خواهد شد؟

شف معتقد است آن‌چه بازارها واقعا به آن نیاز دارند این است که از اوقات دردناک رکود عبور کنند و بعد از آن نرخ بهره را بالا ببرند. این چیزی است که واقعا بازار به آن نیاز دارد، اما امکان وقوع آن ناچیز است. 

این تحلیل‌گر می‌گوید: فدرال‌رزرو جرات انجام کار درست را ندارد و بنابراین آنها دوباره نرخ بهره را کاهش می‌دهند، چراکه این همان چیزی است که معتادان وال‌استریت خواهان آن هستند. بنابراین آنها سعی می کنند این حباب را حفظ کنند و ریکاوری واقعی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید