Performancing Metrics

هزینه مدرسه رفتن چقدر تمام می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 432824
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 21:28
گزارش‌های میدانی از بازار لوازم‌التحریر و سایر وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان نشان می‌دهد که برای فرستادن یک دانش‌آموز دبستانی به مدرسه می‌توانید به طور میانگین ۲۶۹ هزار تومان هزینه کنید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در آستانه بازگشایی مدارس نگاهی داشتیم به قیمت انواع ابزار و لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان، از جمله کوله‌پشتی، لوازم‌التحریر و روپوش مدرسه.

گزارش‌های میدانی در آستانه بازگشایی مدارس نشان می‌دهد که دانش‌آموزان می‌توانند برای تهیه کوله‌پشتی ایرانی ۱۲۰ تا ۲۸۰ هزار تومان و کوله‌پشتی خارجی ۳۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه کنند.

همچنین برای خرید و پر کردن یک جامدادی (شامل مداد مشکی و قرمز، اتود، پاک‌کن، تراش، خودکار آبی و قرمز و خط‌کش) حداقل حدود ۱۷هزار تومان و حداکثر ۲۱۸ هزار تومان پول لازم است.

رییس اتحادیه خیاطان هم قیمت روپوش مدرسه دخترانه و پسرانه که از پارچه مناسب در دوخت آن‌ها استفاده شده باشد را برای پایه ابتدایی، حدود ۱۳۲ و ۱۵۲ هزار تومان اعلام و اضافه کرده که قیمت روپوش دخترانه در مقطع راهنمایی ۱۳۵ و ۱۶۵ هزار تومان و در مقطع دبیرستان ۱۴۲ و ۱۷۵ هزار تومان، قیمتی "منصفانه" است.

در این شرایط بررسی هزینه‌های یاد شده نشان می‌دهد که برای فرستادن یک دانش‌آموز دبستانی به مدرسه به طور میانگین ۲۶۹ هزار تومان باید هزینه کرد. حداکثر هزینه نیز در این بازار براساس برآوردهای یاد شده حدود دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید