Performancing Metrics

به «Yaran»» توجه کنید | اتاق خبر
کد خبر: 432826
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 22:00
معترضان به حذف یارانه
در صورت حذف یارانه، پیامکی به منظور پیگیری و اعلام اعتراض برای سرپرست خانوار ارسال می‌شود که با هیچ شماره‌ای نیست و فقط با سربرگ"Yarane" معتبر است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حذف یارانه افراد پردرآمد در سه دهک بالای درآمدی از شهریور امسال آغاز شده و آنطور که دولت اعلام کرده تاکنون حدود ۲۰۰ هزار خانوار حذف شده‌اند.

حذف یارانه‌ها در حالی انجام می‌شود که فرصت برای پیگیری چرایی آن و اعتراض نیز وجود خواهد داشت؛ به طوری که ابتدا برای افراد پیامکی ارسال می‌شود که از طریق آن امکان بررسی وجود دارد.

با توجه به اینکه در مدت اخیر بارها افراد سودجو از طریق ارسال پیامک اقدام به کلاهبرداری از این کانال کرده‌اند، یارانه‌بگیران باید توجه داشته باشند که پیامک ارسالی دولت حتما با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد و اطلاع رسانی از طریق شماره معتبر نیست؛ به گونه‌ای که بالای صفحه باید به لاتین کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد.

افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت که حدود ۶۰۰ دفتر در کشور دارد، مراجعه کنند که تاریخ مراجعه نیز در پیامک مشخص شده است.

یارانه‌بگیرانی که یارانه آنها حذف شده باید هنگام مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت توجه داشته باشند که با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند. همچنین کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه http://yaraneh۱۰.mcls.gov.ir/prs/ مراجعه و کد رهگیری و کد ملی را وارد کنند.

درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه آن به شماره تماس‌شان ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ حذف یارانه‌بگیران پردرآمد طبق تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه‌دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی انجام می‌شود که البته در سال‌های قبل نیز به دولت تکلیف شده بود اما به هر دلیلی انجام نشد.

حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که هزینه‌ای حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال به همراه دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید