Performancing Metrics

بازار پتروشیمی نیازمند توجه است | اتاق خبر
کد خبر: 432872
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 - 22:31
معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: خوراک، سرمایه، فناوری و بازار از الزام‌های توسعه صنعت پتروشیمی است؛ توسعه متوازن زمانی رخ می‌دهد که ما همزمان با سرمایه به بازار هم توجه داشته باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهزاد محمدی امروز در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با بیان اینکه ۵۷۰ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند و ۲۴ هئیت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به حمایت های وزیر نفت از این شرکت‌ها در نمایشگاه امسال شاخص است.  

وی افزود: نشست وزرای نفت عضو اکو در روز چهارشنبه از رویدادهای مهم سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست است.  

به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، خوراک، سرمایه، فناوری و بازار از الزام‌های توسعه صنعت پتروشیمی است. توسعه متوازن زمانی رخ می‌دهد که ما همزمان با سرمایه به بازار هم توجه داشته باشیم. صنعت پتروشیمی ۳۳ میلیون تن از مجموعه پالایشگاه نفت، گاز و ان‌جی‌ال، خوراک دریافت می‌کند که معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت در روز است، این رقم در سال ۱۴۰۰ به روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه معادل نفت می‌رسد.  

محمدی با اشاره به اینکه نسبت خوراک گاز به مایع در صنعت پتروشیمی ۷۷ در مقابل ۲۳ درصد است که درسال ۱۴۰۴ این رقم به ۸۶ به ۱۴ درصد می‌رسد، گفت: صنعت پتروشیمی هشت نوع خوراک از وزارت نفت دریافت می‌کند که گاز طبیعی با سهم ۲۷ درصد بیشترین سهم را دارد و پس از آن میعانات گازی سهم ۲۳ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ به ۹۳ میلیارد دلار می رسد و ۱۶ گروه کاتالیست در کشور داخلی‌سازی شده است. این در حالی است که هم‌اکنون ۹۰ نوع محصول با ۳۰۰ نوع گرید در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود که این رقم تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۵ نوع محصول می‌رسد.

وی تصریح کرد: در بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن خوراک ۱۷۰ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد که این رقم چشمگیر است.

انتهای پیام/

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید