Performancing Metrics

آرامکو بزرگترین پالایشگاه ژاپن را از احتمال تغییر صادرات آگاه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 432873
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 - 22:47
در یک اطلاعیه اعلام شد:
آرامکوی عربستان سعودی، در اطلاعیه‌ای به بزرگترین پالایشگاه ژاپن، «جی‌اکس‌تی‌جی نیپون اویل اند انرژی»، در مورد احتمال تغییر در صادرات نفت خود اطلاع داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، طبق گزارش خبرگزاری «نیکی آسین رِویو»، آرامکوی سعودی  به بزرگترین پالایشگاه ژاپن، «جی‌اکس‌تی‌جی نیپون اویل اند انرژی»، در مورد احتمال تغییر در صادرات نفت خود اطلاع داد. این باعث شد تا نگرانی‌ها در مورد توانایی عربستان برای تامین نفت موردنیاز خریداران، پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، تشدید شود.  

نیکی به نقل از مقامات جی‌اکس‌تی‌جی گزارش داد: آرامکو دلیل تغییر رده نفت خام صادرشده به بزرگترین پالایشگاه نفت ژاپن، از نفت خام سبک، به نفت خام سنگین و نیمه‌سنگین را که از ماه اکتبر آغاز خواهد شد، ذکر نکرده است.

مقامات جی‌اکس‌تی‌جی معتقدند آرامکو به زمانی بیش از آنچه انتظار می‌رفت، نیاز دارد تا بتواند تاسیسات سولفورزدایی خود که برای تولید نفت خام از رده سبک ضروری است، را تعمیر کرده و از نفت خام سبک برای تولید بنزین و نفت سوختی سبک استفاده می‌شود.  

رویترز گزارش داد که این هفته، حداقل ۳ اَبَرنفتکش که نفت خام مورد نیاز هند و چین را از عربستان بارگیری کردند، مجبور شده‌اند به جای نفت سبک، نفت سنگین بار بزنند. همچنین از خریداران دیگری در آسیا خواسته شده که در ماه سپتامبر و اکتبر سفارشات نفت خود را با تاخیر دریافت کرده و یا رده نفت آن را عوض کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید