Performancing Metrics

حباب سکه و طلا منفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 433391
تاریخ انتشار: 12 مهر 1398 - 19:01
در هفته گذشته نوسانات بسیار زیادی در بازار جهانی طلا به ثبت رسید که به طور میانگین اونس جهانی نوسان ۳۲ دلاری را طی یک هفته به ثبت رساند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته، گفت: در کنار نوسان اونس جهانی، قیمت ارز به ویژه دلار رشد جزئی داشت که این دو عامل بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بود و عاملی شد تا قیمت سکه که به کمتر از ۴ میلیون تومان رسیده بود، با رشد ۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان برسد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به میزان نوسان طلای جهانی و دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باید بیش از این رشد می‌کرد اما در پی رکود بازار و کاهش تقاضا قیمت‌ها آنچنان رشد نداشته است.

کشتی آرای یادآور شد: حباب سکه تمام، نیم سکه و طلای خام ۱۸ عیار منفی شده و با توجه به قیمت‌های جهانی این سه قلم کالای بازار طلا قیمت ارزان تری نسبت به قیمت اونس و دلار دارند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و سکه اظهار کرد: در پایان روز گذشته ارزش اونس ۱۵۱۶ دلار، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۸۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار تومان قیمت داشت.
وی در انتها پیش بینی کرد تا پایان ماه صفر میزان تقاضا روند نزولی به خود بگیرد و با توجه به معاملات فصلی بازار نفت، بازار جهانی طلا دچار نوسان شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید