Performancing Metrics

تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا از امروز روی ۸۶۲ کالا آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 434354
تاریخ انتشار: 5 آبان 1398 - 14:58
ترتیبات ترجیحی بر روی تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا که در حال حاضر ۲.۶ میلیارد دلار است، از امروز ۵ آبان آغاز شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ترتیبات ترجیحی بر روی تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا که در حال حاضر ۲.۶ میلیارد دلار است، از امروز ۵ آبان آغاز می شود که ۳۶۰ قلم ترجیحات اعطایی ایران به اوراسیا و ۵۰۲ قلم هم ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است. 

این موافقنامه مقدمه تجارت آزاد کشورمان با  اوراسیا است و قرار است یکسال پس از اجرای این موافقتنامه، مقدمات تجارت آزاد با منطقه مذکور فراهم شود.

عمده اقلام صادراتی ایران به اوراسیا شامل پسته، کیوی، سایر نفت‌های گازی، کشمش، خیار و خیار شور، خرما، داروها، سیمانهای هیدرولیک، مس تصفیه شده، متانول و کلم و عمده اقلام وارداتی ایران از اوراسیا جو، ذرت دامی، روغن خام، کاتد و قطعات کاتد، آهن آلات به ضخامت کمتر از ۲ میلیمتر، چوب اره شده کاج، آغاز روزنامه به شکل رول یا ورق است. 

اگرچه هم اکنون تنها پنج کشور شامل  روسیه، بلاروس ، قزاقستان ، ارمنستان و قرقیزستان عضو این اتحادیه هستند، اما بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله چین، اندونزی، کره جنوبی، هند، مصر، صربستان و حتی برخی کشورهای حوزه آمریکای لاتین برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید