Performancing Metrics

تدوین دستورالعمل حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط | اتاق خبر
کد خبر: 435016
تاریخ انتشار: 20 آبان 1398 - 16:08
یک مقام مسئول خبر داد
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در مورد بازار sme ها گفت:دستورالعمل ویژه ای برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در دست تدوین است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی فیروزی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها قوانین خاصی دارند اما این قوانین اجرا نمی شود، اظهار داشت: به عنوان مثال اگرچه این شرکت ها از پرداخت مالیات معاف هستند، اما در برخی موارد شاهد اخذ مالیات از این حوزه هستیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: البته برای بنگاه های کوچک و متوسط (sme) دستورالعمل مشخصی در حوزه هایی همچون مالیات و بیمه تامین اجتماعی نداریم و همان رفتاری را با این بنگاه ها می کنیم که با شرکتی همچون ایران خودرو می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به کسب و کارهای کوچک و متوسط باید آموزش هایی بدهیم، گفت: شرکت های بزرگ نیاز به بازاریابی ندارند اما استارتاپ‌ها نیاز دارند که در مورد بازار و مباحث مربوط به کسب و کار و بازاریابی آموزش ببینند.

فیروزی ادامه داد: حاکمیت وظیفه دارد مباحثی همچون بازاریابی، امور مالیاتی، صادرات محور بودن و ... را به بنگاه های کوچک و متوسط آموزش دهد.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت دانشگاه های کشور برای ارائه آموزش به این بنگاه ها، اظهار داشت: ظرفیت خوبی در دانشگاه ها داریم؛ استادهای ما در بحث ارتباط با صنعت می توانند ورود کنند و به بنگاه ها مباحث مختلف مربوط به بازار را آموزش دهند.

آموزش تامین مالی از طریق بازار سرمایه

فیروزی افزود: در گام نخست برنامه ریزی کرده ایم که بحث فرابورس را در همه استانها با محوریت «نحوه تامین مالی بنگاه از نظام غیربانکی» جلو ببریم چراکه تاکنون از این موضوع غفلت شده است.

وی یادآور شد: همه برای سرمایه گذاری به سمت بانک می روند چراکه از سازوکار تامین مالی  بازار سرمایه خبر ندارند.  

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در نظر داریم کلاس ها را رایگان برگزار کنیم و استادها مشاوره رایگان دهند. برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان پاییز این کلاس ها در سراسر کشور در «مراکز خدمات سرمایه گذاری استانها» برگزار شود.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با ارسال فراخوان به انجمن ها و اتاق های بازرگانی سراسر کشور در رابطه با برگزاری این کلاس ها اطلاع رسانی کنیم.

این مقام مسئول در مورد همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با وزارت علوم چندین جلسه برگزار و در این مورد صحبت کردیم اما هنوز نتیجه مطلوبی از وزارت علوم نگرفته ایم.

فیروزی افزود: همچنین در نظر داریم در مورد مسائلی چون بازاریابی، مالیات، آموزش قوانین تامین اجتماعی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت تسهیلات بانکی کلاس آموزشی برگزار کنیم.

تدوین دستورالعمل ویژه برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تدوین دستورالعملی ویژه برای کسب وکارهای کوچک و متوسط، اظهار داشت: این دستورالعمل روی این موضوع که کسب و کارهای کوچک و متوسط را باید به گونه ای دیگر نگاه کرد و از این شرکت ها در حوزه های تامین اجتماعی، مالیات، گمرک و ... بیشتر حمایت شود، متمرکز خواهد بود. البته حمایت به معنای چشم پوشی نیست بلکه باید شرکت ها به صورت شفاف کار کنند و در این بخش ها نیز تسهیلاتی برایشان در نظر بگیریم تا قوت بگیرند.

وی تاکید کرد: امیدواریم تدوین این دستورالعمل تا پایان سال به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید