Performancing Metrics

آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت آسیب‌دیده | اتاق خبر
کد خبر: 436042
تاریخ انتشار: 27 آذر 1398 - 14:29
در پی ناآرامی‌هایی که به‌دنبال اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین ایجاد و به تخریب و غارت اموال عمومی و شخصی از سوی عده‌ای منجر شد، تعدادی از جایگاه‌های سوخت نیز دچار تخریب و آتش‌سوزی شدند که تا امروز نیمی از آن‌ها وارد مدار شده‌اند.

 

به ‌گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ۲۴ آبان ماه بود که بالاخره تکلیف بنزین مشخص و بنزین معمولی سهمیه‌بندی ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد؛ موضوعی که از همان ابتدا سروصدای زیادی را به دنبال داشت. اعتراضاتی در مخالفت با این تصمیم در برخی شهرها آغاز شد که به مرور زمان وضعیت از حالت عادی خارج و به تخریب و غارت اموال عمومی منجر شد. اتفاقی که سرمنشاء آن مردم عادی نبوده و عمدتا گروه‌های سازماندهی‌شده آشوبگر مسوولیت آن را در شهرهای مختلف برعهده داشتند. در پی این اقدامات، برخی جایگاه‌های سوخت دچار حریق و تخریب شدند.

در این اتفاقات حدود ۲۵ جایگاه در استان تهران دچار آسیب و خسارت شدند که بیش‌تر مربوط به حومه تهران بوده است که به واسطه آن، نه تنها صاحبان جایگاه‌ها متحمل خسارت فراوان شدند، بلکه مردم نیز برای دریافت سوخت با چالش‌های جدیدی روبه رو شدند که یکی از آنها ایجاد صف های طولانی در مقابل جایگاه ها بود. در تازه ترین پیگیری ها از آخرین وضعیت جایگاه های سوخت،  محمد عطاپور - مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی - گفته که نیمی از جایگاه‌های آسیب‌دیده وارد مدار شده و مابقی در شرف راه اندازی مجدد هستند.

پرداخت کامل هزینه‌ها زمان‌بر است

وی درباره پرداختی‌ شرکتهای بیمه و کمک‌های دولتی برای احیای جایگاه‌های آسیب‌دیده اظهار کرد: وضعیت جایگاه‌ها با کمک جایگاه‌دار، شرکت بیمه و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بهبود یافته، اما پرداخت کامل هزینه‌ها زمان‌بر است.

عطاپور با بیان این‌که در حال برآورد هزینه برای جایگاه‌های آسیب‌دیده هستیم، ادامه داد: تمام بخش‌های ذیربط باید تلاش کنند تا این جایگاه‌ها وارد مدار شده و خسارات آن‌ها نیز پرداخت شود.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی با بیان این‌که جایگاه‌داران برای حل مشکلات‌شان با یکدیگر متحد شده‌اند تا بتوانند بخشی از چالش‌های خود را کاهش دهند، گفت:‌ وضعیت فعلی چندان مطلوب جایگاه‌داران نیست و باید سازوکاری در نظر گرفته شود تا وضعیت آنها نیز بهبود یابد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید