Performancing Metrics

نرخ تورم کاهش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 436477
تاریخ انتشار: 7 دی 1398 - 21:11
واکنش همتی به منتقدان لایحه بودجه ۹۹
بانک مرکزی ضمن استمرار مدیریت موفق اضافه برداشت بانک‌ها با به کارگیری عملیات بازار باز تلاش خواهد کرد تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه‌ای مدیریت کند تا نرخ تورم در مدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها با استناد به لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ فضای تبلیغاتی مملو از مطالب و شایعات در مورد بانک‌ها، روند تورم، نرخ ارز و غیره است. این فضاسازی‌ها به طور مرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است. فارغ از گویندگان این گونه مطالب واقعیت این است که در اوج تحریم و فشار حداکثری و علی‌رغم تاثیر مقطعی اصلاح قیمت بنزین بر شاخص تورم بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است.

برای سال آینده از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها مجوزهایی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ آمده است و به این ترتیب خرید و فروش اوراق خزانه نقش کلیدی در کنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است.

بانک‌ها باید خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند. اثرات این برنامه‌ها خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیرنفتی نشان خواهد داد. مردم اطمینان داشته باشند که علی‌رغم همه این سختی‌های اقتصادی این روزها و ناملایمات اخیر بانک مرکزی اقدامات ثبات‌ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی که همانا کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی است به یاری خدا و یاری مردم تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید