Performancing Metrics

انتقاد از عدم ترخیص برنج‌های رسوب شده در گمرکات | اتاق خبر
کد خبر: 436601
تاریخ انتشار: 10 دی 1398 - 17:25
دبیرانجمن واردکنندگان برنج با انتقاد از عدم ترخیص ۸۰ هزارتن برنج رسوبی در گمرکات، گفت: تا پایان سال باید ۵۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شود تا شب عید با کمبود مواجه نشویم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مسیح کشاورز با اشاره به عدم ترخیص ۸۰ هزارتن برنج رسوبی در گمرکات اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز این برنج‌ها ترخیص نشده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه زمانی که این برنج‌ها وارد گمرکات شده قیمت آن بالا بوده و الان برنج ارزان شده است، گفت: علاوه بر این هزینه دموراژ و انبارداری نیز به واردکنندگان تحمیل شده و آنها دچار خسارت شده‌اند.

کشاورز با اشاره به اینکه این برنج‌ها حدود ۵ ماه است که در گمرکات مانده و مشکل ترخیص پیدا کرده است، افزود: امسال ممنوعیت واردات برنج اعمال نشده بود و ما هم به دلیل این تصمیم ستاد تنظیم بازار اقدام به خرید و واردات برنج کرده بودیم؛ اگر ممنوعیت را برقرار می‌کردند ما خرید نمی‌کردیم تا به دموراژ و انبارداری بخورد.

وی اضافه کرد: با این حال آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از سفری که به شمال کشور داشتند اعلام کردند که واردات ممنوع است و این موضوع ابلاغ هم شد.

کشاورز گفت: این مساله به مدت ۵ ماه است که هم برای واردکنندگان هم برای تولیدکنندگان و هم برای دولت ایجاد زحمت و مشکل کرده است

وی ضمن انتقاد از اقدامات کُند بانک مرکزی و وزارت صمت در این زمینه، افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه در امر واردات کالاهای اساسی کُند هستند؛ بویژه در حال حاضر که حدود سه ماه تا آخر سال مانده و تقریباً زمانی نداریم چرا که تا پایان سال باید ۵۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شود و اگر الان اقدام به واردات این حجم از کالا نشود شب عید دچار کمبود می‌شویم.

کشاورز با اشاره به اینکه این ۵۰۰ هزارتن برنج ثبت سفارش شده است، ادامه داد: باید ارز لازم برای واردات آن تخصیص یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید