Performancing Metrics

بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به ۵ درصد از فردا | اتاق خبر
کد خبر: 437084
تاریخ انتشار: 21 دی 1398 - 13:31
دامنه نوسان بازارهای بورس و فرابوس که از روز چهارشنبه از پنج به دو درصد تغییر کرده بود، با بازگشت تعادل به بازار از فردا (یکشنبه) به پنج درصد باز خواهد گشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در روز چهارشنبه دامنه نوسان بازارهای بورس و فرابوس به دو درصد محدود شد. اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازارها که با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران انجام شد و  این امکان را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند تا ضمن داد و ستد مبتنی بر تحلیل تا روشن شدن ابعاد اقتصادی خرید و فروش را بر اساس تحلیل انجام دهند. یاسر فلاح، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این رابطه عنوان کرد که سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف صیانت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران خرد تصمیم به اعمال محدودیت دو درصدی دامنه نوسان بازار های بورس و فرابورس گرفت.

در این راستا، امیر هامونی - مدیر عامل فرابورس - با اشاره کاهش دامنه مجاز قیمتی سهم‌ها از پنج به دو درصد، اظهار کرد: این اتفاق در شرایط خاص رخ می‌دهد و در بازار پایه پیش از این شاهد این اتفاق بودیم. تغییر دامنه نوسان در راستای اختیارات سازمان بورس است. با توجه به اتفاقات چند روز گذشته این تصمیم گرفته شده است که سهام‌داران نیز از این تصمیم رضایت داشتند.

همچنین روز گذشته شاپور محمدی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - روز گذشته اعلام کرد امکان بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه از دو به پنج درصد وجود دارد و زمان آن توسط هیات مدیره اعلام می‌شود.

سرانجام محسن خدابخش - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار - عصر روز گذشته اعلام کرد که دامنه نوسان که از چهارشنبه (۱۸ دی) به دو درصد محدود شده بود، از یکشنبه (۲۲ دی) مجددا به پنج درصد گذشته باز خواهد گشت.

درحالی دامنه نوسان به پنج درصد بازخواهد گشت شاخص کل بازار بورس امروز مجدد روند رشد خود را از سر گرفته و ساعت نگارش این گزارش ۴۴۵۶ واحد رشد داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید