Performancing Metrics

لزوم احراز هویت مشترکان هنگام خرید سیم‌کارت | اتاق خبر
کد خبر: 437241
تاریخ انتشار: 25 دی 1398 - 10:19
اپراتورها برای جلوگیری از سوءاستفاده از خرید سیم‌کارت، موظف هستند تنها در دفاتر منتخب خود به کسانی که سیم‌کارتی به نامشان نیست، سیم‌کارت بدهند و سایر افراد نیز برای احراز هویت از رمز یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از مشکلات دارندگان سیم‌کارت، همواره دریافت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی بوده که البته استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال این پیامک‌ها نیز مدتی است به روش‌های دیگر اضافه شده است. همچنین سوءاستفاده از سیم‌کارت‌هایی که نام و نشان ندارند، یکی دیگر از مشکلات عدم احراز هویت دارندگان سیم‌کارت به شمار می‌رود. سوءاستفاده‌هایی مانند فیشینگ هم می‌تواند تحت تاثیر ابهام در نظام هویت در فضای مجازی کشور رخ دهد.

در این راستا، پیمان قره‌داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- با بیان این‌که پیش از این هنگام ثبت‌نام سیم‌کارت، تخلفاتی در عوامل فروش یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شد، گفت: برای جلوگیری از این تخلفات، ما مشترکان را به دو دسته تقسیم کردیم؛ مشترکان سیم‌کارت‌ اولی و غیرسیم‌کارت اولی که حداقل یک سیم‌کارت در هر یک از اپراتورها دارند. دسته دوم کسانی هستند که حداقل در یکی از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل یا اپراتورهای مجازی سیم‌کارت دارند.

او ادامه داد: به اپراتورها اجازه دادیم حداکثر ۲۵۰ دفتر منتخب خود که تحت نظارت دقیق هستند، را به ما معرفی و در پورتال خود هم اعلام کنند. هم‌چنین اپراتورها را ملزم کردیم اگر فردی که به دفتر مراجعه کرد، سیم‌کارت اولی بود، حتما از طریق این دفاتر که نظارت بیش‌تری هم از طرف سازمان و هم اپراتورها روی آن‌ها انجام می‌شود، به مردم سیم‌کارت اول بدهند. فرآیند سیم‌کارت هم باید با رعایت پروتکل‌های احراز هویت، انجام شود، یعنی مردم به‌دقت شناسایی شده و از واگذاری سیم‌کارت به غیر از خود فرد دارنده مدرک شناسایی جلوگیری شود.

قراه‌داغی با تاکید بر افزایش نظارت بر فرآیند احراز هویت، بیان کرد: هم‌چنین اگر فردی که درخواست دریافت سیم‌کارت داشت، سیم‌کارت اولی نبود، فرد مکلف است یکی از سیم‌کارت‌هایی که به نامش است را به دفتر فروش اعلام کند و پس از آن، یک کد OTP (یک بار مصرف) به آن شماره ارسال می‌شود و پس از دریافت و وارد کردن کد، در سامانه‌های فروش امکان ادامه ثبت‌نام مهیاست و در غیر این صورت فرآیند فروش انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید