Performancing Metrics

تلاش وزارت خارجه برای خارج کردن دانشجویان و شهروندان ایرانی از شهر «ووهان» چین | اتاق خبر
کد خبر: 437922
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1398 - 18:31
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان مقیم از این شهر بوده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی عصر روز پنچ شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت هممیهنان مقیم در شهر «ووهان چین»  اظهار کرد :همانگونه که در توضیحات قبلی اشاره شد، وزارت امور خارجه با مشاهده اولین اخبار از انتشار ویروس کرونا، تلاش شبانه روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و کمک به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را آغاز کرد.

این دیپلمات کشور مان افزود: مکاتبه و هماهنگی های مستمری با نهادهای داخلی برای پیش بینی مراقبت های بهداشتی انجام شده و سفارت کشورمان در چین نیز تدابیر لازم را اتخاذ و در مواردی هم با مشورت تشکل های ایرانیان مقیم اقداماتی انجام شده و یا در حال پیگیری و انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت : در شهر ووهان که کانون انتشار ویروس است، سفارت کشورمان از اولین ساعات، ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار کرده است. اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بوده که راه‌کارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است که لازم است با رعایت شرایط گفته شده انجام شود.

موسوی اضافه کرد: رایزنی مستمر با مقامات چینی در این زمینه ادامه داشته و به موازات آن علیرغم مشکلات ناشی از فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری و مقررات شدید قرنطینه در محل، سفارت جمهوری اسلامی ایران بسته های مواد غذایی و بهداشتی برای همه دانشجویان مقیم این شهر ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با بیان اینکه این موضوع با اولویت بالا از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری و اقدام است، اعلام کرد به منظور پاسخگویی به خانواده‌های هم‌میهنان مقیم چین اداره دانشجویی وزارت امور خارجه با شماره های زیر آماده پاسخگویی به تماس‌های تلفنی خواهد بود:

٠٠٩٨٢١۶١١۵٣٢٠۵
۰۰۹۸۹۱۲۸۰۴۹۱۳۴ 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید