Performancing Metrics

دلیل شرط گذاشتن برای تازه‌واردهای بورس اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 439108
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 - 15:30
ابلاغیه امروز سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر صدور کد معاملاتی برای مشتریان جدید در بازارسرمایه حکایت دارد و طبق آن، مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد امکان معامله دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در ابلاغیه‌ای که امروز توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده، آمده است که مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی امکان معامله خواهند داشت و در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است. همچنین شخص متعهد می‌شود سیگنال‌فروشی و ... نکند، زیرا کد مسدود می‌شود.

بنابر تصمیم‌گیری کانون کارگزاران، در راستای افزایش دانش افراد حقیقی که قصد معامله در بورس دارند آزمون به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. در صورت قبولی اشخاص در آزمون مذکور مشخصات مربوط به افراد حداکثر ظرف سه روز به سمات ارسال می‌شود و پس از طی فرآیندهای مربوطه کدهای معاملاتی از قابلیت معامله برخوردار می‌شوند.

درباره چرایی اتخاذ این تصمیم، محسن خدابخش - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس - اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه رونق دارد و ممکن است افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش کافی نداشته باشند و از آنجاکه این نوع سرمایه‌گذاری نیازمند تخصص و دانش است، چنین تصمیمی گرفته شده است.

به گفته وی، طی یک ماهی که کد صادر می‌شود و بعد فرد اجازه معامله پیدا می‌کند، باید در آزمون شرکت کند و در صورتی که در آزمون پذیرفته شود، کد فعال خواهد شد و در غیر این صورت باید دوباره در آزمون شرکت کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید