Performancing Metrics

مصرف آب در تهران پنج درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 439142
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1398 - 13:02
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر میزان مصرف آب تهران پنج درصد افزایش یافته که این مسئله نیازمند مدیریت مصرف از سوی مشترکان است تا بتوانیم شرایط فعلی را بدون ایجاد مشکل پشت سر بگذاریم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد رضا  کرمی نژاد با بیان اینکه پس از بارش های سیل آسا  دچار مشکل کدورت بسیار بالای آب در رودخانه های طغیانی کرج و جاجرود  شدیم اظهار کرد: اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته و از نظر کمیت و کیفیت آب مشکلی وجود ندارد. 
وی افزود: از نظر مصرف در روزهای پایانی سال شاهد سیر صعودی هستیم؛ به گونه‌ای که دو روز پیش سه میلیون و ٣٣٠ هزار متر مکعب آب معادل ۴۰ متر مکعب در ثانیه در تهران مصرف شد و دیروز نیز تقریبا همین میزان بود. 
وی با تاکید بر اینکه اکنون مشکل خاصی برای تامین‌ آب تهران نداریم، تصریح کرد: وضعیت عادی است و احتمال قطع آب وجود ندارد اما مردم باید نسبت به مصرف آب دقت کافی  و صرفه جویی لازم را داشته باشند. 
وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان مصرف آب افزایش یابد امکان تامین آب تهران وجود دارد؟ گفت: در فصل تابستان پاسخگوی مصرف ۵۸ متر مکعب بر ثانیه بودیم و اکنون نیز ظرفیت بالایی برای تامین آب داریم و اگر بارش‌های دیگری نداشته باشیم وضعیت سیستم آبرسانی کاملا نرمال خواهد بود. 
وی با تاکید بر اینکه اکنون تصفیه خانه‌های آب تهران وضعیت نرمالی دارند و سدهای تهران نیز مشکلی ندارند، گفت: در پی بارش‌های اخیر شاهد کدورت آب در تهران بودیم و اکنون در حال ایجاد تمهیداتی هستیم که سال آینده نیز با این مشکلات مواجه نشویم. 
وی اظهار کرد: هر ساله در ایام اسفند ماه شاهد هستیم که در حاشیه اطراف شهرهای تهران فضاهایی برای قالیشویی به صورت غیرمجاز ایجاد می‌شود که همین مسئله نیز مصرف آب را افزایش می‌دهد؛ لذا خواهش ما از تمام شهروندان این است که در شرایط فعلی مدیریت کافی در مصرف آب داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید