Performancing Metrics

اقدام مهم وزارت راه در قبال مردم پس از شیوع کرونا | اتاق خبر
کد خبر: 439345
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 21:33
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات انجام گرفته با توجه به شیوع بیماری کرونا از سوی این وزارتخانه نسبت به مردم و کاربران حرفه‌ای حمل‌ونقل کشور پرداخت و از مردم درخواست کرد به طور جد از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهرام آدم نژاد - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - که از طریق تماس تلفنی در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه در راستای تسهیل شرایط حمل‌ونقل برای عموم مردم و دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل در شرایط فعلی اظهار کرد: در اولین اقدام به دستور وزیر راه و شهرسازی، امکان استرداد بلیت قطار و هواپیما بدون اعمال جریمه و خسارت فراهم شد.

بنابر اعلام وزارت راه وشهرسازی، وی افزود: در اقدام دیگر با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به‌منظور جلوگیری از اثرات سوء اقتصادی شیوع ویروس کرونا و کاهش زیان‌های دست‌اندرکاران امر ترانزیت کشور که بدلیل انسداد مرزهای بین‌المللی با توقف کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیت خارجی مواجه شده اند، حسب وظایف ملی، اجتماعی و حرفه‌ای خود تصمیم گرفت، کلیه کانتینرهای پر و خالی مرتبط را که ضوابط اجرایی آن متعاقباً و رسما به استحضار خواهد رسید از پرداخت هزینه دیر کرد کانتینر معاف شدند.

آدم نژاد در ادامه بیان کرد: همچنین طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل و کارگزاری منقضی در تمامی شقوق تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ تمدید می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: بستر اینترنتی تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر فراهم شده است و رانندگان عزیز می توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.SMARTCARD.RMTO.IR نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام کنند.

وی باتوجه به کاهش شدید سفرهای داخلی و خارجی، به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در راهبری کمیته حمل‌ونقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به رغم کاهش شدید سفرها به مردم توصیه می‌شود از انجام سفرهای غیرضروری به طور جد پرهیز کنند.

  آدم نژاد در پایان یادآور شد: از سوی وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی به شهرداری تهران مبنی بر امکان فعالیت تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) در داخل شهر تهران تا پایان خرداد ماه ارائه شده است که هم اکنون این پیشنهاد از سوی شهرداری تهران در دست بررسی قرار دارد. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید