Performancing Metrics

سونامی کرونا وال‌استریت را با خود برد | اتاق خبر
کد خبر: 439643
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1398 - 11:30
در شروع معاملات
روز پنج‌شنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو و ترامپ نتوانستند نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تأثیرات منفی اقتصادی ویروس کرونا را کاهش دهند، سهام آمریکا به شدت سقوط کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو و ترامپ نتوانستند نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تأثیرات منفی اقتصادی ویروس کرونا را کاهش دهند، سهام آمریکا به شدت سقوط کردند.

پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد روز پنج‌شنبه ۵۰۰ میلیارد دلار به بانک‌ها نقدینگی تزریق می‌کند و روز جمعه هم ۱ تریلیون دلار قرارداد بازخرید اوراق قرضه ارائه خواهد کرد، شاخص‌های سهام موقتاً از سقوط باز ایستادند. هرچند این موارد انتظارات سرمایه‌گذاران را برای تقویت اقتصاد آمریکا در برابر ویروس کرونا برآورده نکرد و شاخص‌ها دوباره سقوط خود را از سر گرفتند.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۵۳۷.۱۶ واحد یا ۶.۵۳ درصد سقوط کرد و به ۲۲۰۱۶.۰۶ واحد بازگشت. قبل از اعلام بیانیه فدرال‌رزرو شاخص داوجونز تا ۹.۵ درصد سقوط کرده بود که این بدترین سقوط یک روزه آن از ۱۹۸۷ (سقوط بزرگ بازار سهام) تا کنون است.

اس‌اندپی ۲۱۵.۹۹ واحد یا ۷.۸۱ درصد سقوط کرد و به ۲۸۲۶.۷۵ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۶۰۶.۶۰ واحد یا ۷.۶۵ درصد سقوط کرد و به ۷۳۴۰.۷۲ واحد بازگشت.

حالا هر سه شاخص سهام آمریکا در محدوده مقاومت فنی (سقوط بیش از ۲۰ درصدی از رکوردهای اخیر) قرار گرفتند.

سقوط سهام آمریکا در معاملات امروز به قدری شدید بود که پس از باز شدن بازارها معاملات به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد. حتی بدترین سقوط یک روزه سهام در بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ به این حجم نبوده است.

مدیر ارشد سرمایه در بانک یوبی‌اس، کتی انتویسل، می‌گوید: ویروس کرونا (برای بازار) ترسناک است و مردم نمی‌دانند انتظار چه چیزی را باید داشته باشند. انگار سونامی می‌آید. ما می‌دانیم که هر لحظه ممکن است بازار از آن آسیب ببیند، اما هیچ‌کس نمی‌داند نتیجه چه چیزی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید