Performancing Metrics

۸۳ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 440332
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399 - 15:57
وزیر نیرو اعلام کرد؛
وزیر نیرو گفت: هم اکنون ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت، ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق منصوبه دارد؛ پس به ازای هر ایرانی ۱۰۰۰ وات نیروگاه در کشور ساخته شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید افزود: وزارت نیرو مسئول تأمین، تولید و عرضه دو کالا اساسی یعنی آب و برق در کشور است.

وی اظهار داشت: این وزارتخانه در وهله اول باید نیازهای متعارف بخش‌های خانگی، خدماتی، تجاری و تولیدی کشور را فراهم کند.

وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای که در مملکت طراحی و در حال اجرا است، این وزارتخانه علاوه بر تأمین نیازهای متعارف جامعه مسئولیت بستر سازی برای توسعه بخش‌های خانگی، خدماتی، تجاری و تولیدی را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: امسال جهش تولید برنامه کاری تمامی دستگاه‌ها در کشور است؛ یعنی نیازمند یکی از اصلی ترین زیرساخت‌ها یعنی موضوع انرژی هستند.

اردکانیان بیان داشت: برنامه‌های امسال اغلب در سال قبل طراحی شده است؛ اما با توجه به نامگذاری سال تغییرات مقدوری در این برنامه‌ها برای توسعه و سرعت بخشیدن فعالیت‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کار این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف جهش تولید شامل دو بخش «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» است.

وزیر نیرو گفت: منظور از ساخت و سازها اینکه این وزارتخانه تا تابستان امسال برنامه دارد سه هزار و ۸۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کند.

وی افزود: ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق منصوبه دارد یعنی به ازای هر ایرانی ۱۰۰۰ وات نیروگاه در کشور ساخته شده که این شاخص بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در برنامه‌های عمران و توسعه مملکت است.

اردکانیان اظهار داشت: به طور کلی تا تابستان امسال ۳۸ طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب در کشور افتتاح می‌شود که برای تکمیل این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

وی گفت: همچنین در بخش ساخت و سازها بستر سازی های لازم هم در بخش آب هم در بخش برق انجام شده و به امید خدا همه نیازهای بخش‌های تولیدی کشور در صنعت، معدن، کشاورزی و غیره را جوابگو خواهیم بود.

وزیر نیرو افزود: این وزارتخانه در بخش ساز و کارها که راجع به آن کمتر صحبت می‌شود و اثرات آنها فوق العاده زیاد است، هم برنامه‌های مختلفی دارد که مسیر تولید در کشور سهل تر و سریع‌تر صورت گیرد و به اصطلاح راندمان تولید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی که در هر استانی دو شرکت بود تبدیل به یک شرکت شده است.

اردکانیان تصریح کرد: این به معنای چابک شدن سیستم اداری، برنامه ریزی و اجرایی در بخش آب و فاضلاب هر استان است یعنی نیروی انسانی، تجهیزات، منابع مالی و به یک معنا همه ظرفیت‌های موجود یک کاسه، سرعت کار بیشتر و گردش کار سریع‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این اصلاحات ساختاری دیگری هم در جهت کوچک کردن، چابک سازی و کوتاه شدن مسیرهای کار انجام خواهیم داد تا تعداد وسیعی از فرصت‌های شغلی برای جوانان کارآمد و متخصص جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید