Performancing Metrics

اولین عرضه اولیه در بورس ۹۹ | اتاق خبر
کد خبر: 440849
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 - 20:20
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ضمن تشریح وضعیت این شرکت که قرار است روز آینده در فرابورس عرضه شود، از عرضه سهام شستا در بورس در هفته آینده خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفتادودومین نشست خبری «یک دیدار-یک عرضه» که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی ضمن معرفی شرکت صبا تامین و ترسیم اهداف آن گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت‌های تابعه خود که عمدتاً در حوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری شستا سهامدار ۱۰۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین است، با اشاره به اهمیت حاکمیت شرکتی برای صبا تامین اظهار کرد: حاکمیت شرکتی و تقویت اساس آن از اهداف بزرگ صبا تامین است. کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی زیر نظر هیات مدیره و در نهایت شفافیت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با اشاره به بازدهی دو شاخص بورس و فرابورس، افزود: بازدهی پورتفوی صباتامین در سال مالی گذشته بالغ بر ۲۸۰ درصد بوده است.

شیرازی درمورد اهداف صبا تامین توضیح داد: ما در اهداف خود ترسیم کرده‌ایم که علاوه بر پورتفوداری تلاش کنیم شرکت‌های زیرمجموعه خود را در روندی پیوسته وارد بازار سرمایه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه کاری شرکت صبا تامین سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و فرابورسی به صورت سرمایه گذاری متنوع است، اظهار کرد:  حدود ۶ هزار میلیارد تومان بهای تمام شده شرکت های بورسی و غیر بورسی است. ۷۲ درصد پرتفوی شرکت صبا تامین  بورسی بوده که  بهای تمام شده آن  ۴۲۰۰ میلیارد تومان و در شش صنعت است. ۲۸ درصد نیز غیربورسی بوده که پرتفوی آن ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با تاکید بر اینکه این شرکت  مطالبات معوقه و پرونده حقوقی باز ندارد، گفت: شرکت در ۹ ماهه سال گذشته،  ۲۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص داشته است.

عرضه سهام شستا در هفته آینده

شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست کلی وزارت رفاه در جهت شفاف سازی اقتصاد عرضه اینه شرکت های تابعه شستا در بورس است، اظهار کرد: در این راستا در سال گذشته هفت شرکت زیرمجموعه شستا در بورس عرضه شدند.

وی ادامه داد:در سال جاری سیاست وزارت رفاه و شستا عرضه باقی مانده شرکت هایی است که هنوز بورسی نشدند که بزرگ ترین شرکت هم شستا است که برآورد می شود در هفته اینده عرضه شود.

براساس این گزارش، قرار است ۱۲ درصد از کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در بازار اول فرابورس به روش ثبت سفارش به عموم خریداران اعم از حقیقی و حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه اولیه شود.

بدین ترتیب چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۰ درصد از سهام این شرکت به تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم در دامنه قیمتی ۱۱ هزار ریال تا ۱۲ هزار ریال در نماد «صبا» به عموم خریداران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود تا زنگ آغازین عرضه‌های اولیه بازار سرمایه در سال جدید به طور رسمی نواخته شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید