Performancing Metrics

دریافت اضافه کارمزد دفاتر پیشخوان از مشتریان بورسی ممنوع است | اتاق خبر
کد خبر: 441258
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1399 - 15:11
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی:
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: دفاتر پیشخوان حق دریافت اضافه کارمزد از مشتریان بورسی را ندارند و این کار ممنوع است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فهیمی گفت: بنابر اطلاعات رسیده، برخی از دفاتر پیشخوان دولت، هنگام ثبت نام حضوری مشتریان دریافت کد بورسی و احراز هویت برای سامانه سجام، در تخلفی آشکار اقدام به دریافت مبالغی تا چند برابر میزان تعیین شده کرده اند.

وی افزود:هزینه ثبت نام آنلاین و الکترونیکی در سامانه سجام ۱۰ هزار تومان است که از طریق درگاه پرداخت سامانه قابل واریز می باشد و دفاتر پیشخوان برای انجام خدمات احراز هویت مشتریان صرفاً مجاز به دریافت ۵ هزار توان برای شخص اصیل و ۱۰ هزار تومان برای نماینده قانونی هستند که به عنوان کارمزد دفاتر در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که برخی از این دفاتر به بهانه فعالیت در زمان شیوع ویروس کُرونا اقدام به درخواست مبالغی در حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان کرده اند.

برخورد با دفاتر پیشخوان متخلف

فهیمی با تاکید بر قطعیت برخورد با این دفاتر افزود: مشتریانی که با چنین مواردی در مراجعه به دفاتر پیشخوان روبرو شده اند می توانند مراتب این تخلف را به مرکز پاسخگویی کانون کشوری دفاتر پیشخوان به شماره ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲ و یا شماره ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند. همچنین شرکت سپرده گذاری آماده دریافت گزارش مربوط به این تخلفات از طریق نشانی ایمیل sejam@csdiran.com  است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: چنانچه دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات ثبت نام سجام و احراز هویت جمعاً بیش از مبلغ ۱۵ هزار تومان دریافت کرده باشند و این مساله محرز شود، ضمن اجبار در استرداد مبلغ اضافی، امکان ادامه فعالیت در این زمینه را از دست خواهند داد و در صورت عدم جلب رضایت متقاضیان، دفاتر خاطی مشمول جرایم مندرج در آیین نامه دفاتر خواهند شد.

فهیمی یادآور شد: هیچ یک از دفاتر پیشخوان اجازه الزام مشتریان برای استفاده از کارگزاری خاص را ندارد و سرمایه گذاران بورسی در انتخاب شرکت کارگزاری خود مختار هستند.

وی با اشاره به وجود لیست مراکز منتخب احراز هویت در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) گفت:مشتریان می توانند قبل از هر اقدامی از پیوند https://www.sejam.ir دفتر پیشخوان مورد تائید و منتخب نزدیک در شهر خود را پیدا کنند و از افتادن در دام سودجویان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید