Performancing Metrics

آچار بکس - دریل - ابزار نووا | اتاق خبر
کد خبر: 441468
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1399 - 10:38
امروزه اغلب افراد در طول زندگی خود قطعا با ابزارآلات و تجهیزات مکانیکی برخورد خواهند داشت و چه شما یک مکانیک ماهر باشید چه یک ساختمان ساز و یا یک فرد عادی که دوست دارد کارهای فنی منزلش را خودش انجام دهد، قطعا به ابزار آلات مختلفی احتیاج خواهید داشت.

هر چه اطلاعات شما از ابزارآلات بیشتر باشد احتمال انجام موفقیت آمیز کاری که به دنبالش هستید بالاتر خواهد بود.  انتخاب ابزارهای مناسب یک فاکتور مهم و حائز اهمیت است که می تواند علاوه بر تسریع زمان انجام کار، از بروز هزینه های اضافی نیز جلوگیری کند. از جمله شرکت های بزرگی که در زمینه تولید و عرضه این ابزارآلات فعالیت می کنند، می توان شرکت ابزار نووا را عنوان کرد.

آچارها از جمله مهم ترین ابزارهای مورد استفاده در زمینه مکانیک و صنعت محسوب می شود. از آچار برای بستن مفصل که شامل مهره و پیچ است استفاده می شود و نقش یک اهرم را برای انجام کارهایی که بدون ابزار قادر به انجام آن نیستید را فراهم می کند. آنها از آلیاژ کروم وانادیوم ساخته شده اند. آبکاری کروم در جلوگیری از زنگ زدگی و ساده سازی تمیز کردن آچار کمک می کند. حق اختراع آچار اول متعلق به سلیمان مریک است که آن را در سال 1835 به ثبت رساند. انواع آچار وجود دارد که یک فرد معمولی ممکن است در زندگی روزمره خود برای اهداف مختلفی به آن نیاز داشته باشد. آچارها بخش مهمی از جعبه ابزار یا آچاربکس را تشکیل می دهند. به غیر از مواردی که معمولاً در خانه های ما یافت می شود ، انواع مختلفی از آچارها وجود دارد که مجموعه ای از کاربردهای آنها را شامل می شود. آچارهای ترکیبی یا آچار قابل تنظیم، می تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. هیچ جعبه ابزار مناسبی بدون مجموعه ای از آچارهای جعبه ای و با انتهای باز کامل نیست. اگر چه همه آنها برای همان هدف اصلی یعنی سفت کردن و باز کردن مفاصل مکانیکی استفاده می شوند، اما موقعیت هایی وجود دارد که یک نوع آچار بهتر از دیگری کار می کند.

آچار بکس

آچار بکس که به عنوان آچار جعبه ای نیز شناخته می شود دارای یک سر محصور دارد که تمام صورت های پیچ و مهره را می چرخاند. آچار بکس نوعی از آچار محسوب می شود  که دارای یک گروه خاص از  آچارها است و تعدادی سری استوانه ای شکل دارد. یک طرف این سری استوانه ای یک سوراخ چهار گوش و در طرف دیگر آن یک گل پیچ قرار گرفته است. این گل پیچ می تواند چهارگوش، شش گوش، هشت گوش و یا دوازده گوش باشد که بر اساس اندازه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این اندازه ها را برحسب اینچ یا میلی متر اندازه گیری می کنند.

آچاربکس ها با سرهای 6 نقطه یا 12 نقطه برای استفاده در ماصل مکانیکی یا سرهای پیچ دار با شکل شش ضلعی در دسترس هستند. همچنین آچارهای 8 نقطه ای نیز برای مفاصل و سر پیچ مربع وجود دارد.

آچار رینگ

این آچار در ظاهر یک دهانه U شکل دارد که و در جهت مخالف خود  پیچ یا مهره را سفت می کند. این آچار در اندازه های مختلف و یه صورت یک مجموعه ارائه می شود. انتهای آن به طور معمول با یک اندازه معین افزایش می یابد. به عنوان مثال، 1/2  اینچ و 9/16 اینچ. انتهای یک آچار رینگ معمولاً در حدود 15 درجه تا محور دسته قرار می گیرد و این امکان را به وجود می آورد که ابزار بیش از پیش حرکت کرده و دامنه بیشتری از حرکت در فضاهای بسته را فراهم می کند.

آچارهای ترکیبی

آچارهای ترکیبی یک آچارباکس و یک آچار رینگ را در طرف های مخالف آچار ترکیب می کنند. هر دو انتها معمولاً به یک اندازه هستند. چنین آچارهایی بسیار مفید خواهند بود زیرا مزایای هر دو نوع آچار را فراهم می کنند.

یکی از مزایای آچار رینگ نسبت به آچار باکس این است که به شما اجازه می دهد تا آچار را از سمت مهره یا پیچ بچرخانید. این در شرایطی که فضای کافی برای کشیدن آچار از بالا وجود ندارد، بسیار مفید است. آچار باکس 12 نقطه ای در شرایطی که چرخش محدود باشد، به ویژه در مقایسه با آچار رینگ، دارای مزیت است.

برای به حداقل رساندن بروز هر گونه مسئله ای، کافی است از آچاری استفاده کنید که دقیقاً متناسب باشد و مطمئن شوید که اتصالات را به طور کامل درگیر می کند.

دریل

مته یا دریل ابزاری است که در درجه اول برای ساخت سوراخ های عمیق یا اتصال دهنده های بست استفاده می شود. برخی از دریل های نیروگاهی همچنین دارای عملکرد چکش هستند. دریل ها از نظر سرعت ، قدرت و اندازه بسیار متفاوت هستند. دریل ها معمولاً در پروژه های نجاری ، فلزکاری ، ساخت ابزارآلات و ماشین آلات ، ساخت و سازها و پروژه های کاربردی استفاده می شوند.

انواع دریل

انواع دریل های مختلفی وجود دارد: برخی از آنها به صورت دستی شارژ می شوند ، برخی دیگر با برق (دریل برقی) یا از هوای فشرده شده (دریل پنوماتیک) به عنوان نیروی محرک استفاده می کنند و برخی نیز توسط یک موتور احتراق داخلی (به عنوان مثال، دستگاه های حفاری زمین) هدایت می شوند.

  • دریل فشاری
  • کور دریل
  • دریل چکشی
  • دریل چکشی دوار
  • دریل مغناطیسی
  • دریل زمین سوراخ کن

دریل ها با یک عمل کوبه ای (دریل های چکشی) بیشتر در مصالح سخت مانند سنگ تراشی (آجر ، بتون و ... ) استفاده می شوند. از دکل های حفاری نیز برای ایجاد سوراخ در زمین برای به دست آوردن آب یا روغن استفاده می شود. چاه های نفتی، چاه های آب یا سوراخ هایی برای گرمایش زمین، با دکل های حفاری بزرگ ایجاد می شوند. برخی از انواع دریل های دستی نیز برای بستن پیچ ها و سایر بست ها استفاده می شوند.

بنابراین دریل را به روش های مختلفی تعریف می کنند. اما در این قسمت ما به دریل هایی که به صورت ابزار استفاده می شوند می پردازیم: "دریل ابزاری با انتهای تیز یا برجسته است که با چرخش یا ضربات پی در پی، در مواد سخت سوراخ ایجاد می کند "

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید