Performancing Metrics

افزایش تولید ۲۱ کالای منتخب صنعتی در سال ۹۸ | اتاق خبر
کد خبر: 441912
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1399 - 10:18
جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از بین ۲۹ کالای منتخب صنعتی تولید ۲۱ کالا در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار، از بین ۲۱ کالای منتخب صنعتی که تولید آن‌ها افزایشی بوده، سه کالا یعنی، انواع پایپوش، کارتن و چرم، زیر یک درصد افزایش تولید داشتند که می‌توان گفت تولید آن‌ها در سال ۹۸ تقریبا تغییری نداشته است. همچنین طی ۱۲ ماهه سال ۹۸ افزایش تولید هشت محصول صنعتی شامل لاستیک خودرو، انواع کاغذ، فیبر، پتروشیمی، نخ سیستم پنبهای و ترکیبی الیاف مصنوعی، یخچال و فریزر، تلویزیون و کولر آبی، نیز کمتر از 10 درصد بوده است. بنابراین تولید ۱۰ محصول در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته که از بین آن‌ها سه کالا بیش از ۲۰ درصد و دو کالا هم بیش از ۳۰ درصد افزایش تولید داشتند.

بیشترین افزایش تولید در سال ۹۸ مربوط به سموم دفع آفات نباتی بوده که تولید آن با ۳۷.۲ درصد افزایش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن در سال ۹۷ به ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۹۸ رسیده است.

بعد از این محصول نیز تولید ماشین لباس‌شویی و وانت با ۳۲ و درصد افزایش نسبت به سال ۹۷، بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص دادند. به‌طوری که در سال ۹۸ به ترتیب۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی و  ۶۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه وانت تولید شده است. همچنین بر اساس آمارها در سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیارد عدد داروی انسانی تولید شده که نسبت به تولید ۳۹ میلیارد عدد در سال ۹۷ حدود ۲۳.۷ درصد افزایش داشته است.

سه گروه کالایی با بیشترین کاهش تولید

در این میان تولید کامیون-کامیونت-کشنده، اتوبوس-مینی‌بوس-ون و کمباین به ترتیب ۵۵.۳، ۴۵.۷ و ۳۹.۷ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ کاهش تولید داشتند و بیشترین کاهش تولید را در بین کالاهای منتخب صنعتی به خود اختصاص دادند و در سال ۹۸ به ترتیب ۴۵۰۵، ۱۹۷۲ و ۴۲۹ دستگاه از این سه محصول تولید شده است.

از تولید لوازم خانگی چه خبر؟

در سال ۹۸ تولید انواع لوازم خانگی نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته، به طوری‌که تولید ماشین لباس‌شویی با ۳۲ درصد افزایش به ۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه، یخچال و فریزر با ۷.۸ درصد افزایش به بیش از یک میلیون و ۱۶۸ هزار دستگاه، تلویزیون و کولر آبی هم با ۶.۳ درصد افزایش به ترتیب به ۸۲۵ هزار و ۴۰۰ و ۹۰۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید