Performancing Metrics

اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 443564
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 11:24
دادستانی فدرال آمریکا در اقدامی کم سابقه پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دادستان‌های آمریکایی از قاضی دادگاه فدرال در منطقه منهتن نیویورک که مسئولیت رسیدگی به نقض تحریم های بانکی را بر عهده دارد  خواسته‌اند به دلیل نبود مدرک کافی در اثبات اتهامات نقض تحریم های بانکی ایران توسط آقای علی صدر هاشمی نژاد ۴۰ ساله، رسیدگی به این پرونده را متوقف کند.

وی متهم شده بود با استفاده از نظام مالی آمریکا وجوهی به ارزش مجموع ۱۱۵ میلیون دلار را بابت حق پیمانکاری شرکت‌های ساختمانی ایران در ونزوئلا به ایران منتقل کرده است.

پدر اقای صدر هاشمی شرکت " استراتوس" را تاسیس کرده که دارای فعالیت های خارجی زیادی‌است. علی صدرهاشمی پیشتر مدیرعامل یک بانک بین المللی در کشور مالت بوده است.

صدر که ساکن واشنگتن است، در پنج مورد از جمله تقلب بانکی و پولشویی توسط مقامات قضائی آمریکا متهم شده بود. با این حال وی در دفاع از خود گفته است که شرکت های جدید را با هدف توسعه کسب و کار پدرش در خارج از ایران بنا کرده است.

 به گفته آنتونی سابینو، استاد حقوق در مدرسه کسب و کار دانشگاه سنت جانز، این اقدام کاملاً غیر معمول است. پیشتر و در سال ۲۰۰۸ رسیدگی به پرونده تد استیونز، سناتور سابق ایالت آلاسکا با درخواست دادستان ها متوقف شده بود. وی به هفت اتهام مربوط به جرایم مالی متهم شده بود. سابینو با بیان اینکه درک این که چه اتفاقی افتاده سخت است افزود: این مورد خیلی در دادگاه منطقه منهتن سابقه نداشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید