Performancing Metrics

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم خردادماه 1399 | اتاق خبر
کد خبر: 443573
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 12:13
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار
پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی آلمان و فرانسه در سال 2020، آمار اشتغال آمریکا در ماه گذشته میلادی، نرخ تورم منطقه یورو و افزایش قابل‌توجه قیمت نفت در بازارهای جهانی جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

8.5 تریلیون دلار و 34 میلیون نفر

سازمان ملل متحد: بیماری همه‌گیر کووید-19 طی دو سال آینده 8.5 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی هزینه تحمیل خواهد کرد و باعث سقوط دست‌کم 34 میلیون نفر به زیر خط فقر مطلق خواهد شد.

1654 میلیون تن

ورلد استیل: با توجه به اثرات شدید بحران کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی در جهان، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی فولاد در سال جاری میلادی با 6.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 1654 میلیون تن برسد.

150 میلیون تن و 250 میلیون تن

بانک جهانی: برآورد می‌شود که در حال حاضر حدود 150 میلیون تن انواع زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌های جهان غوطه‌ور است که این رقم می‌تواند ظرف 10 سال آینده به 250 میلیون تن افزایش یابد.

8.2 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت مالزی یک بسته مالی دیگر به ارزش 8.2 میلیارد دلار به‌منظور کمک به خروج اقتصاد این کشور از رکود ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا در نظر گرفت. دولت مالزی در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) نیز یک بسته مالی به ارزش 60 میلیارد دلار برای حمایت از خانوارها و کسب‌وکارهای این کشور تصویب کرده بود.

7 درصد

بلومبرگ: دویچه بوندس‌بانک (بانک مرکزی آلمان) در گزارشی اعلام کرد اقتصاد آلمان سخت‌ترین مرحله از بحران کرونا را پشت سر گذاشته و روند بهبود را آغاز کرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی تولید ناخالص داخلی آلمان در مقایسه با سال گذشته حدود 7 درصد کاهش یابد.

6.6 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت هند برای جلب نظر تولیدکنندگان جهانی تلفن همراه و قطعات مربوطه برای سرمایه‌گذاری در این کشور، مشوق‌هایی به ارزش 6.6 میلیارد دلار در نظر گرفته است.

11 درصد

بلومبرگ: برونو لومیر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، پیش‌بینی کرد که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی حدود 11 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر خواهد شد.

5000 نفر

فایننشال تایمز: از آغاز بحران کرونا تاکنون دست‌کم 5000 نفر از کارگران صنعت خودروسازی انگلیس شغل خود را از دست داده‌اند.

26 درصد

سی‌ان‌بی‌سی: بر اساس نظرسنجی «بنیاد کایزر» حدود 26 درصد از آمریکایی‌ها طی ماه‌های اخیر مجبور به حذف وعده‌های غذایی خود شده و یا برای تأمین خواربار و مواد غذایی موردنیازشان به مؤسسات خیریه و برنامه‌های حمایتی دولت وابسته بوده‌اند.

2.5 میلیون شغل و 13.3 درصد

سی‌ان‌بی‌سی: وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که طی ماه گذشته میلادی 2.5 میلیون شغل جدید (به‌طور خالص) در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به 13.3 درصد کاهش یافته است که این رقم حدود 10 واحد درصد بالاتر از نرخ بیکاری در ماههای قبل از بحران کرونا است.

1.35 تریلیون یورو

رویترز: بانک مرکزی اروپا (ECB) بسته حمایتی خود برای کمک به خروج اقتصاد منطقه یورو از رکود ناشی از بحران کرونا را به 1.35 تریلیون یورو (1.5 تریلیون دلار) افزایش می‌دهد.

40 دلار

رویترز: در معاملات روز چهارشنبه بورس اینترکانتیننتال (ICE) در لندن، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای اولین بار در سه ماه اخیر از 40 دلار فراتر رفت.

8.7 درصد

رویترز: کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی این نهاد پولی، اقتصاد منطقه یورو در سال جاری میلادی 8.7 درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر خواهد شد.

11.1 میلیون بشکه

اویل پرایس: واردات نفت چین در ماه می (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) با افزایش 13 درصدی نسبت به ماه قبل از آن به بیش از 11.1 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم فاصله چندانی تا رکورد واردات روزانه نفت در این کشور ندارد.

27000 واحد

مارکت واچ: در پایان معاملات روز جمعه بورس نیویورک، شاخص میانگین صنعتی داو جونز برای اولین بار از اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) بالاتر از 27000 واحد قرار گرفت.

49.4 میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در بخش کالا و خدمات طی ماه آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) با 16.7 درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل از آن به 49.4 میلیارد دلار رسیده است.

30 درصد

استاتیستا: بر اساس جدیدترین گزارش انجمن تولیدکنندگان پلاستیک اروپا، 30 درصد از تولیدات پلاستیک جهان در چین انجام می‌شود

0.1 درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه می 0.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید