Performancing Metrics

سال آینده یکی از بهترین سال‌های اقتصادی خواهد بود! | اتاق خبر
کد خبر: 443580
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 14:47
ترامپ:
رئیس جمهور آمریکا وعده داد ماه‌های آینده اقتصاد آمریکا با سرعت زیادی به مسیر رشد بازگردد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در واکنش به عملکرد غیرمنتظره بازار کار این کشور در ماه می، گفت: از نظر اقتصادی در سال آینده شاهد یکی از بهترین سال‌ها خواهیم بود. رئیس جمهور آمریکا که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود، با اشاره به ۲.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در ماه می گفت: این آمارها فوق العاده‌اند و ما را به سمت یک دوره رشد طولانی مدت سوق خواهند داد. 

اما طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۲۱ میلیون نفر کاهش پیدا کرد. نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه می با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۳.۳ درصد رسید. طی این ماه ۲.۵ فرصت شغلی ایجاد شد که در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده است، هر چند بخش بسیار بزرگی از این اشتغال‌زایی به خاطر بازگشایی تدریجی کسب و کارها بوده است.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار داشتند نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه می به ۲۰ درصد و حتی بالاتر برسد. نرخ بیکاری در ماه آوریل با رسیدن به ۱۴.۷ درصد به رکورد تاریخی خود رسیده بود.

رئیس جمهور آمریکا هم چنین با ابراز امیدواری نسبت به بهبود تدریجی شاخص های کلان اقتصادی این کشور از ماه اکتبر گفت که این اتفاق ممکن است حتی زودتر نیز رخ دهد. وی افزود: به احتمال زیاد آمارهای امروز بهترین بازگشت در طول تاریخ آمریکا بوده است. این رشد در همینجا متوقف نخواهد شد و (از این) فراتر خواهیم رفت.

با این حال جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه گفته است ترامپ درکی از شرایط موجود ندارد. وی که در جمع دانشجویان دانشگاه ایالتی دالاور، زادگاه خود حضور یافته بود، افزود: رئیس جمهور در شرایطی جشن گرفته است که هنوز ۲۰ میلیون آمریکایی بی کار هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید