Performancing Metrics

امکان ورود شرکت ها به معاملات بازار هدف در فرابورس فراهم می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 443914
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1399 - 15:27
مدیرعامل فرابورس ایران:
مدیرعامل فرابورس ایران از تهیه پیش‌نویس دستورالعمل پذیرش و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار هدف خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امیر هامونی محتوای این پیش‌نویس را شامل شرایط پذیرش اوراق بهادار در بازار هدف، فرایند پذیرش و درج اوراق بهادار، سایر حقوق و تکالیف ناشران پذیرفته‌شده و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در این بازار عنوان کرد.

وی از کارشناسان و خبرگان و ذی‌نفعان بازار سرمایه دعوت کرد تا با مطالعه پیش‌نویس بازار هدف نقطه‌نظرات خود را برای بهبود و تقویت آن تا یکشنبه ۲۵ خردادماه در اختیار فرابورس قرار دهند و عنوان کرد: فرابورس پذیرای نقطه نظرات متخصصان و ذی‌نفعان بازار سرمایه است و این عزیزان می‌توانند علاوه بر ارائه نظرات خود برای پیش‌نویس دستورالعمل تهیه شده، اسامی پیشنهادی‌شان را نیز برای این بازار جدید در اختیار فرابورس قرار دهند.

به گفته هامونی تا کنون اسامی مختلفی همچون بازار نوآوری، بازار اقتصاد نو، بازار آینده و بازار هدف برای بازار جدید فرابورسی پیشنهاد شده است.

بازار هدف چرا طراحی می‌شود؟

وی اظهار داشت: هدف از طراحی این بازار، ایجاد یک بستر و بازار معاملاتی برای پذیرش، تقویت و توسعه شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک استارتاپی و دانش‌بنیان و شرکت‌های غیر دانش‌بنیان بزرگ، متوسط و کوچک و طرح‌ها و امتیازها قبل از بهره‌برداری است و اظهار کرد: اینگونه شرکت‌ها به دلیل فقدان برخی از ضوابط و معیارهای پذیرش مانند اندازه شرکت، وضعیت مالی و عملیاتی، نوع فعالیت، داشتن زیان انباشته و دارا بودن ریسک‌ها و ابهامات مختلف در حال حاضر قادر به حضور در بازار اول یا دوم فرابورس نیستند.

هامونی از دیگر اهداف بازار هدف را کمک به افزایش شفافیت و حاکمیت شرکتی، گزارشگری مالی، تمکین مالیاتی، تأمین مالی شرکت‌ها، تعمیق و توسعه بازار، تنوع‌سازی اوراق بهادار در بازار سرمایه، منتفع شدن بخش واقعی بازار و … یاد کرد و افزود: شرکت‌ها با عرضه سهام خود در بازار هدف، می‌توانند سرمایه تامین‌شده از سوی سهامداران را برای مواردی همچون طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه در گردش به کار گیرند.

مدیرعامل فرابورس با اعلام اینکه این بازار به صورت اختصاصی برای اوراق بهاداری است که فاقد شرایط لازم برای پذیرش در فرابورس هستند، ادامه داد: شرایط ورود به این بازار برای شرکت‌ها تسهیل شده است که به تبع آن شرکت‌هایی که در این بازار قرار می‌گیرند، پذیرفته شده و معافیات مالیاتی شامل آن‌ها می‌شود.

به گفته هامونی، صندوق‌ها اعم از با درآمد ثابت، مختلط و در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، صندوق‌های خصوصی و … می‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

لازم به ذکر است متخصصان و ذی‌نفعان بازار سرمایه نقطه نظرات و اسامی پیشنهادی خود را برای بازار هدف می‌توانند از طریق بخش دیدگاه شما یا صدای شما در سایت فرابورس ایران و یا از طریق ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۵۰۰ و یا ارسال پیام به آی‌دی IFBshoma با فرابورس ایران در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید