Performancing Metrics

مالیات بر مجموع درآمد یا مالیات بر عایدی؟ | اتاق خبر
کد خبر: 444062
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399 - 17:03
بررسی دقیق طرح‌های پیشنهادی مجلس یازدهم و ایجاد گفتگو پیرامون موضوعاتی اساسی که چندین و چند سال است کارشناسان اقتصادی آرزوی اجرای آن‌را در کشور دارند، می‌تواند به حسن اجرای آن کمک کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجلس یازدهم در شرایطی به روی کار آمد که مشارکت کم مردم در انتخابات، نشان از ناامیدی قشر کثیر جامعه از بهبود شرایط زندگی داشت در این بین منتخبین مجلس یازدهم با علم به این موضوع از همان زمان انتخابات، جوان‌گرایی مجلس و بهبود شرایط اقتصادی را جزو برنامه‌ها و شعارهای اصلی انتخاباتی خود انتخاب کردند و پس از انتخاب نیز از آماده سازی طرح‌های اقتصادی متعدد جهت اصلاح امور خبر دادند.

از زمان آغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم نیز طرح‌های متنوع و متعددی مطرح می‌شود که از انگیزه بالای این نمایندگان برای اصلاحات حکایت دارد اما بررسی دقیق این طرح‌ها و ایجاد فضایی جهت گفتگو پیرامون موضوعاتی اساسی که چندین و چند سال است کارشناسان اقتصادی آرزوی اجرای آن‌را دارند، می‌تواند از ایرادات این طرح‌ها بکاهد.

در این زمینه، تصمیم نمایندگان مجلس یازدهم برای پیگیری دوباره «طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه» که از سوی سید احسان خاندوزی، نماینده مردم تهران مطرح شد، زمینه گفتگوهای کارشناسی در فضای مجازی و به‌ویژه توئیتر را فراهم کرده است که در ادامه روایتی از این گفتگو را می‌خوانید.

در ابتدا این نماینده مجلس، با انتشار عکسی، از امضای دو طرح خبر داد:

 


پس از مطرح شدن این خبر کارشناسان اقتصادی پیشنهادهایی را برای هرچه بهتر مسدود شدن سوداگری در بازار ارائه کردند. از جمله علی مروی، رئیس اندیشکده حکمرانی شریف در پاسخ به این توئیت نوشت:

 

سید احسان خاندوزی در پاسخ به این توئیت نوشت:

 

علی مروی بار دیگر در پاسخ توئیت کرد:

 

 

پس از این بحث‌ها کارشناسان دیگر نیز به اظهار نظر کارشناسی خود در این شبکه اجتماعی پرداختند. به عنوان نمونه سید هادی سبحانیان، معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره این طرح نوشت:

 

وحید عزیزی، دیگر کارشناس اقتصادی نیز، ضمن تمجید از خاندوزی و بیان اینکه وی از معدود اقتصاددانانی است که از او انتظار نقش آفرینی برای تحول کشور می‌رود، در توئیتی ضمن تاکید بر اینکه این طرح صرفاً پیش نویس است، نوشت:

 

امید است به جهت انگیزه بالای نمایندگان مجلس یازدهم، برای اصلاحات اقتصادی، ایجاد شدن بستر گفتگوهای کارشناسی زمینه را برای هرچه کارشناسی تر شدن طرح‌ها فراهم کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید