Performancing Metrics

افزایش تولید در شرایط کرونا؛ نان و جان باید با هم باشد | اتاق خبر
کد خبر: 446460
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1399 - 18:12
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح سه طرح صنعتی و معدنی تاکید کرد
حسن روحانی رئیس‌جمهور در سومین روز از هفته دولت به افتتاح سه طرح در حوزه صنعت و معدن پرداخت. او در این مراسم، تداوم راه تولید در شرایط سخت شیوع کرونا را مورد تقدیر قرار داد و بر حفظ جان افراد در کنار نان به عنوان مدل مواجهه تولید با کرونا تاکید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در سومین روز از هفته دولت، سه طرح ملی در حوزه صنعت و معدن در استان‌های یزد، فارس و کردستان با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

حسن روحانی رییس جمهوری روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی، ۳ طرح ملی در حوزه صنعت و معدن را با اعتبار ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۹۵۰ نفر، در استان‌های یزد، ‌ فارس و کردستان افتتاح کرد.

واحد تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد اردکان استان یزد با ظرفیت تولید ۹۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، طرح تولید کامیون کشنده در شهرستان شیراز استان فارس با ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال و فاز توسعه تولید شمش طلا در شهرستان قروه استان کردستان با ظرفیت تولید سالانه ۲ تن شمش طلا، ۳ طرح ملی در حوزه صنعت و معدن بود که در بیستمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور در ۳ استان یزد، فارس و کردستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

مهمترین نکات اظهارات حسن روحانی در مراسم افتتاح این طرح‌ها را می‌خوانید:

  • از واحدهای تولیدی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می کنم. دشمنان می خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود اما ما تاکید داشتیم که واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود.
  • معادن و پتروشیمی توانسته جای صادرات نفت را بگیرد و توسعه معادن می تواند جایگزین ارز خارجی شود. دولت حاضر است برای معادن طلا سرمایه گذاری ویژه انجام دهد.
  • تولید طلا به ۱۴ برابر رسیده است. طلا می‌تواند پشتوانه پول ما باشد و دولت آماده تلاش بیشتر در این زمینه است.
  • در چهار ماه امسال نسبت به پارسال دارای رشد تولید هستیم که این خیلی مهم است. در تولید فولاد دنیا به خاطر کرونا شش درصد کاهش تولید داشته ولی ما ده درصد افزایش تولید داشته ایم.
  • می خواستند کشور را به بحران بکشانند اما ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که تولید نباید تعطیل شود و کسب و کار هم از ۲۳ فروردین آغاز شد؛ ما گفتیم نان و جان باید با هم باشد.
  • از آغاز دولت دوازدهم دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل هستیم و برنامه ریزی لازم انجام شد که با بدعهدی ترامپ ما دچار مشکل شدیم، ولی نوسازی باید به شکل دیگری انجام شود.
  • رانندگان در ایام کرونا حمل و نقل را حتی برای یک ساعت تعطیل نکرده و با رعایت پروتکل‌ها، میلیون‌ها تن کالاها را از بنادر به انبارها منتقل کردند. آنها کار عظیمی انجام دادند. در بنادر همیشه سه چهار میلیون تن کالای اساسی وجود دارد.
  • از وزارت صمت می خواهم در زمینه پرهیز از خام فروشی زعفران و سنگ های قیمتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، تلاش ویژه ای انجام دهد و دولت هم آماده است در زمینه بسته بندی کار ویژه ای انجام دهد. بخش خصوصی در این زمینه باید سرمایه گذاری کند و دولت هم آماده کمک است.
  • در یک روز با افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، تولید با افزایش یک میلیون تنی محصول مواجه شد. خوشحالیم پتروشیمی و فولاد در سال‌های سخت فشار دشمن، بخش بزرگی از مشکلات ما را جبران و ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد. از مدیران، مهندسان و کارگران در بخش صنایع و معادن تشکر می‌کنم.
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید