Performancing Metrics

تامین ارز مورد نیاز سال ۹۹ کماکان در اولویت بانک مرکزی باشد | اتاق خبر
کد خبر: 446970
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1399 - 18:55
رئیس‌جمهور در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت
رئیس جمهور تاکید کرد: ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس جمهور تاکید کرد: ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه‌ها و حمایت معیشتی خانوارهای مشمول، دستور داد که در تامین منابع مالی لازم  از سوی سازمان‌های پرداخت کننده تسریع صورت گیرد.

او گفت: مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم کنندگان اقتصاد ایران این است که به رغم ایجاد محدودیت‌های فراوان در فروش نفت و درآمد ارزی کشور، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام شده است.

در این جلسه «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف موضوع تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۹ کشور ارائه کرد که بر اساس آن در ۵ ماه گذشته و با وجود محدودیت‌های در تحقق برخی از منابع، تخصیص لازم برای پرداخت یارانه‌های خانوار، موارد اولویت دار نظیر پرداخت‌های مربوط به سلامت و نیز منابع لازم برای خرید تضمینی گندم و ردیف‌های مربوط به کاهش فقر مطلق و دیگر مصارف ضروری مورد نیاز تولید، انجام شده است.

همچنین در این جلسه پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه در خصوص تدابیر لازم برای کسب درآمد و منابع جدید نیز در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید