Performancing Metrics

ایران در سال ۱۴۰۰ روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات تولید خواهد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 447417
تاریخ انتشار: 23 آذر 1399 - 19:23
بیژن زنگنه در نشست بررسی بودجه ۱۴۰۰
بیژن زنگنه در نشست بررسی لایحه بودجه 1400 اعلام کرد که مجموع تولید نفت و میعانات گازی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اعتماد آنلاین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه بررسی درآمدهای نفتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت گفت: بیژن زنگنه در این نشست اعلام کرد که مجموع تولید نفت و میعانات گازی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد شد.

جعفر قادری به نشست عصر دیروز (شنبه، ۲۲ آذرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این نشست وزیر نفت گزارشی از میزان فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: وزیر نفت در این نشست اعلام کرد که مجموع تولید نفت و میعانات گازی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که در بودجه سال آینده حدود ۲ میلیون و دویست هزار بشکه برای مصرف داخلی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نیز برای صادرات پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نفت در این نشست تاکید کرد که با این حجم از صادرات حدود ۲۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ تامین می‌شود، البته این در صورتی است که نرخ تسعیر ارز دولت برای تامین کالاهای اساسی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های دولتی ۱۷ هزار تومان باشد.

قادری عنوان کرد: وزیر نفت در پاسخ به پرسش نمایندگان درباره اینکه آیا پیش‌بینی صادرات نفتی در سال آینده خوشبینانه در نظر گرفته نشده است، گفت: ما به شرط رفع تحریم‌ها این عدد را در نظر گرفته‌ایم و اگر شرایط بهتر شود این عدد محقق می‌شود و در غیر این صورت اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که ۱۲ آذرماه به مجلس تقدیم شد، درآمد ایران از صادرات نفت، میعانات گازی و گاز در سال آینده بیش از ۱۹۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید