Performancing Metrics

بازگشت ارز صادراتی چالش پیش روی صادرکنندگان | اتاق خبر
کد خبر: 447821
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1399 - 20:12
دبیرکل اتاق بازرگانی استان البرز:
دبیرکل اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه ایجاد زیرساخت و تسهیل گری در صادرات برای واحدهای تولیدی لازم است، گفت: بازگشت ارز ناشی از صادرات چالشی پیش روی صادرکنندگان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید فراز جبلی در نشست ویدئو کنفرانس راهکارهای توسعه صادرات به کشور چین که با حضور رئیس اتاق بازرگانی البرز، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین وسرکنسول ایران در شانگهای برگزار شد با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل مالی که فعالان اقتصادی کشورمان درگیر آن هستند، اظهار داشت: با توجه به جهش ارزی در کشور طی سال های اخیر قیمت هر دلار در کمتر از ۳ سال به حدود ۲۵ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در گذشته مراودات تجاری ایران بیشتر با کشورهای همسایه از جمله عراق بوده است، بیان کرد: اکنون بحث تمرکز بر توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها از جمله چین مطرح است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با این توضیح که تولیدکنندگان ایرانی از جمله واحدهای صنعتی فعال در استان از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی برخوردار هستند، افزود: حدود دو سوم تولیدات آرایشی- بهداشتی ایران در البرز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال سیاست‌هایی از جمله مسئله بازگشت ارز صادرکنندگان ایرانی را با چالش مواجه کرده است، گفت: از سویی بسیاری از تجار، صادرکنندگان و دیگر فعالان اقتصادی کشور از تمامی بخش نامه‌هایی که برای بهبود روند صادرات می تواند به آنها کمک کند به اندازه کافی آگاهی ندارند.

جبلی در پایان تاکید کرد: نیاز است که زمینه صادرات کالاهایی از ایران به چین فراهم شود که تاکنون امکان ارسال محموله‌هایی در این قالب برای فعالان اقتصادی کشورمان میسر نبوده است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید